بزرگترین سامانه مشاوره انجام پایان نامه های پزشکی

ایران ، سعادت آباد

مدیکال تز

8:00 تا 20:0

شنبه تا پنج شنبه

هزینه های انجام پایان نامه را چگونه کم کنیم؟ | هزینه‌های نوشتن پایان‌نامه
6 آوریل, 2021

هزینه های انجام پایان نامه را چگونه کم کنیم؟ | هزینه‌های نوشتن پایان‌نامه

هزینه های انجام پایان نامه را چگونه کم کنیم؟

چگونه هزینه های انجام پایان نامه را کم کنیم؟ یکی از دغدغه‌های اصلی بیشتر دانشجویان برای نوشتن پایان‌نامه این است که بگونه ای برنامه‌ریزی کنند که هزینه‌های انجام پایان نامه را تا جایی که می توانند کاهش دهند و روشن است که در گام اول صرفه‌جویی در هزینه های انجام پایان نامه باید هزینه نوشتن پروپوزال خود را کاهش دهند، اما پیش از هر چیز لازم است دانشجویان برای کم کردن هزینه نوشتن پروپوزال از ساختار و اصول نگارش و الزامات یک تحقیق آگاهی داشته باشند و با آن به‌طور کامل آشنا شوند که در مقالات قبلی به بیان این موضوع یعنی نحوه نگارش و نوشتن پروپوزال پرداخته ایم. اما در این مطلب می خواهیم به بیان اینکه چگونه هزینه های انجام پایان نامه را کم کنیم؟ بپردازیم. همراه ما باشید:

چگونه هزینه های انجام پایان نامه را کم کنیم؟

انجام پایان‌نامه از مهم‌ترین مسائلی‌ست که دانشجویان مخصوصا در مقاطع کارشناسی‌ ارشد و دکترا در دوران تحصیل خود با آن روبرو می‌شوند. نوشتن پایان‌نامه مستلزم داشتن تخصص و تسلط در رشته تحصیلی، اختصاص‌دادن زمان کافی و آشنایی کامل با مراحل انجام آن است. اما مساله دیگر در این مسیر هزینه‌هایی‌ست که در هر مرحله از کار متحمل می‌شوید و باید پرداخت کنید. در این قسمت از مقاله راهکارهایی برای کم‌‌کردن هزینه‌های انجام پایان‌نامه و کاهش مدت‌زمان آن بیان می کنیم:

هزینه‌های نوشتن پایان‌نامه

پس از بیان توضیحات درباره مراحل انجام پایان‌نامه در مقالات قبلی، نوبت به بررسی هزینه‌های احتمالی در هر قسمت از این فرآیند می‌رسد که دانشجویان در هر مرحله ناگزیر برای پیشبرد پایان‌نامه یا به دلایلی چون نداشتن مهارت لازم، فرصت کوتاه، کاهش استرس و… ملزم به پرداخت آنها می‌شوند.

  • هزینه‌های تامین منابع تحقیق

در ابتدا از جمله هزینه‌هایی که همه دانشجویان برای نوشتن پایان‌نامه خود متحمل می‌شوند، خرید کتب و مقالات به‌عنوان منابع تحقیق است که البته اگر این کتب و مقالات، خارجی باشند طبیعتا مخارج بیشتر خواهندشد.

  • هزینه‌هایی که به‌واسطه موضوع تحقیق ایجاد می‌شوند

  1. بخش دیگری از هزینه‌ها به وسعت تحقیقات موردنیاز برای انجام پایان‌نامه و موضوع شما بستگی دارد:
  2. اگر موضوع‌تان مستلزم انجام تحقیقات گسترده و همکاری با یک تیم تحقیقاتی باشد، مسلما باید بودجه بیشتری صرف کنید.
  3. ممکن است مجبور باشید در راستای تحقیقات و به‌تناسب موضوع به منطقه خاصی سفر کنید یا تحقیقات میدانی انجام دهید که دراین‌صورت باید هزینه‌های رفت‌وآمد را نیز به سایر مخارج اضافه کنید.
  4. اگر در روند تحقیق‌تان نیازمند استفاده از فضای آزمایشگاهی و کارگاهی یا خرید وسایل خاصی باشید، باید این هزینه‌ها را در برآورد اولیه مخارج مدنظر قراردهید.
  5. چنانچه در پروسه تحقیق نیاز باشد که از نرم‌افزارهای مختلفی در راستای پیشبرد فرآیند تحقیقات بهره ببرید، با توجه به استفاده‌های مکرر، چاره‌ای جز خریداری نرم‌افزارها و نصب در کامپیوتر خود ندارید.
  6. اگر در نگارش متن پایان‌نامه مشکل دارید و به‌اصطلاح دست‌به‌قلم خوبی ندارید می‌توانید از مشاوران مجرب موسسات که کاملا با ساختار و نوشتار این متون آشنا هستند کمک بگیرید و هزینه‌اش را بپردازید.

چگونه هزینه های انجام پایان نامه را کم کنیم؟

هزینه‌های تایپ، پرینت، ترجمه و…

  1. پس از اتمام کارهای پژوهشی پایان‌نامه، نوبت به تایپ آن می‌رسد که می‌توانید با صرف هزینه‌ای آن را به موسسات تایپ بسپارید.
  2. ممکن است احساس کنید متن پایان‌نامه‌تان نیاز به ویرایش دارد که درآن‌صورت یک ویراستار با گرفتن مبلغی آن‌را برای شما انجام‌ خواهدداد.
  3. مبلغی را نیز به‌عنوان هزینه پرینت و تکثیر درنظرداشته باشید هم برای پرینت و تکثیر منابع موردنیازتان، هم برای پرینت‌های مکرر متن پایان‌نامه به‌واسطه اصلاحیه‌های اساتید راهنما.
  4. پس از تایید و پرینت نهایی متن پایان‌نامه، باید با پرداخت هزینه‌ای آن‌را صحافی ‌کنید.
  5. اگر زبان‌تان تعریفی ندارد و می‌خواهید از منابع خارجی در تحقیق خود استفاده ‌کنید، حتما به کمک موسسات ترجمه نیاز پیدا می‌کنید و چنانچه بخواهید مقاله‌ای از پایان‌نامه‌تان نوشته و در مجلات خارجی به چاپ رسانید باید هزینه‌های ترجمه و استخراج مقاله از پایان‌نامه را نیز در لیست مخارج قراردهید.
  6. شما برای روز دفاع، نیاز به یک پاورپوینت حرفه‌ای دارید که می‌توانید انجام آن‌را نیز به موسسات سفارش دهید.

چگونه هزینه های نوشتن پروپزال را کم کنیم؟

برای آغاز هر پژوهش علمی مهمترین کار مطالعه است. پژوهشگران برای انتخاب موضوع و سپس توضیح و تشریح آن در پروپوزال لازم است اطلاعات جامعی گردآوری کنند و به‌طور تخصصی روی آن موضوع متمرکز شوند و مطالعه کنند. مطالعات درباره هر موضوع شامل خواندن کتاب‌های مختلف تخصصی، مقالات معتبر علمی، اسناد و مدارک مرتبط و سایر منابع است که البته هر کدام از این‌ها ممکن است به زبان مادری یا زبان خارجی باشند. حال اگر منابع به زبان خارجی باشند، نیاز به ترجمه نیز وجود دارد.

چگونه هزینه های انجام پایان نامه را کم کنیم؟

بنابراین مرحله اول کاهش هزینه پایان نامه در همین مورد می باشد:

  • در کتابخانه‌های بزرگ عضو شوید. عضویت در کتابخانه به شما امکان دسترسی به انواع کتاب‌ها، مجلات و همه اسناد و مدارک معتبر علمی جهان را مهیا می‌کند و با این کار نیاز شما به خرید این منابع، که اغلب گران هستند، برطرف می‌شود. همچنین شما می‌توانید از بن دانشجویی برای خرید کتاب استفاده کنید یا از نمایشگاه‌های کتاب، که اغلب تخفیف‌های دانشجویی خوبی دارند، خرید کنید.
  •  برخی منابع ممکن است فارسی نباشند و لازم باشد ترجمه شوند. اغلب منابع خارجی به زبان انگلیسی نوشته شده‌اند، بنابراین اگر شما به زبان انگلیسی تا حدی مسلط باشید، خودتان از پس ترجمه آن برمی‌آیید، اما چنانچه نتوانید، باید از مترجمان تخصصی کمک بگیرید، پس: بررسی کنید تا بهترین و ارزان‌ترین موسسه ترجمه را پیدا کنید تا هزینه کمتری برای این کار پرداخت کنید.
  • در هر پژوهشی مجبور به گردآوری اطلاعات پراکنده از منابع مختلف هستیم و اغلب آن‌ها را به صورت پرینت و کپی از منابع گوناگون جمع می‌کنیم. این کار نیز مستلزم هزینه است؛ بنابراین: تا جایی که ممکن است در پرینت و تکثیر کردن صرفه‌جویی کنیم و مطالب را به صورت فایل‌های کامپیوتری نگهداری کنیم.
  • گاهی لازم است درباره موضوعی نظرسنجی یا مصاحبه کنید. در این گونه موارد نیز: سعی کنید به جای نمونه‌های کاغذی از نمونه‌های مجازی استفاده کنید و در کاغذ و هزینه‌تان صرفه-جویی کنید.
  • برخی از رشته‌های دانشگاهی به آزمایش و ابزارهای آزمایشگاهی یا کارگاهی نیاز دارند؛ تا حد ممکن از آزمایشگاه یا کارگاه‌های دانشگاه خود و امکانات آنجا بهره ببرید، چراکه آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های خصوصی بسیار پرهزینه و گران هستند.
  • این روزها استفاده از نرم‌افزارهای تخصصی و پیشرفته در تمام رشته‌های علوم بسیار کاربردی و راهگشاست که در سرعت عمل محققان و سهولت تحقیق نقش به‌سزایی دارند. شما نیز شاید در نوشتن پروپوزال لازم باشد از نرم-افزار خاصی کمک بگیرید؛ سعی کنید بسته به نوع نیازتان نرم‌افزار بخرید؛ یعنی نرم‌افزاری که برای تحقیق شما کافی باشد و نه بیشتر. از خرید نرم‌افزارهای گران با کارآیی‌های وسیع بپرهیزید.
  • در برخی گرایش‌های رشته‌های دانشگاهی شاید لازم باشد دانشجو به جاهایی سفر کند و تحقیقات میدانی انجام دهد که این سفرها ممکن است درون‌شهری و کوتاه یا برون‌شهری و کمی طولانی باشد. با وسایل نقلیه عمومی سفر کنید و در رفت و آمدهای خود از افزودن هزینه‌های اضافی به مخارج تحقیق خودداری کنید.
مشاهده  نوشتن رساله دکتری و چگونه رساله دکتری بنویسیم ؟

راهکارهای کم کردن هزینه های انجام پایان نامه

کم‌کردن هزینه‌های انجام پایان‌نامه در مرحله اول به شما، توانایی‌هایتان و زمان بستگی دارد. در اینجا به برخی کارهایی که برای کاهش هزینه‌ها می‌توانید انجام دهید اشاره می‌کنیم:

  1. به‌ جای خرید کتاب سعی کنید بیشتر از منابع کتابخانه‌ای بهره ببرید، در غیر این‌صورت به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنید که کتب موردنیازتان را از نمایشگاه‌های کتاب و با بهره از بن‌های تخفیف دانشجویی تهیه نمایید.
  2. اگر زمان کافی دارید و می‌توانید، تایپ و ویرایش پایان‌نامه را خودتان انجام دهید.
  3. برنامه‌ریزی بلندمدت برای انجام پایان‌نامه، علاوه بر کاهش استرس باعث می‌شود هزینه‌ها در طول مدت‌زمان تقسیم شوند و به یکباره شما را تحت فشار قرارندهند.
  4. با جستجو و بررسی دقیق موسسات ترجمه، بهترین موسسه با مناسب‌ترین قیمت را بیابید تا متحمل پرداخت هزینه‌های اضافی نشوید.
  5. اگر مهارت و توانایی ساخت یک پاورپوینت حرفه‌ای را دارید برای کم‌کردن هزینه‌های انجام پایان‌نامه، به خودتان اعتماد کنید و آن‌ را آماده کنید.
  6. مشخص است که داشتن توانایی‌هایی چون تسلط بر زبان انگلیسی و یا وسایلی مانند پرینتر در کم‌کردن هزینه‌های انجام پایان‌نامه، تاثیرگذار است.
  7. توجه به توصیه‌های استاد راهنما و استفاده از تجربیات مشاوران آگاه و متخصص در زمینه نگارش پایان‌نامه، سبب می‌شود با حرکت در مسیر درست، بیهوده هزینه نکنید.
مشاهده  انجام پایان نامه دکتری مهندسی برق | انجام رساله دکترا مهندسی برق

 

مدیک تز سامانه برتر مشاوره رساله پزشکی

با مدیریت تز آنلاین

تلفن های تماس : 09353132500 و 09199631325

افزودن نظر شما

error: Content is protected !!