بزرگترین سامانه مشاوره انجام پایان نامه های پزشکی

ایران ، سعادت آباد

مدیکال تز

8:00 تا 20:0

شنبه تا پنج شنبه

نوشتن پایان نامه چرا دشوار است ؟ و به چه موسسه ای اعتماد کنیم ؟
14 جولای, 2021

نوشتن پایان نامه چرا دشوار است ؟ و به چه موسسه ای اعتماد کنیم ؟

نوشتن پایان نامه چرا دشوار است ؟ و به چه موسسه ای اعتماد کنیم ؟

نوشتن پایان نامه چرا دشوار است ؟ و به چه موسسه ای اعتماد کنیم ؟ :

نوشتن یک پایان نامه مانند به پایان رساندن یک ماراتن طولانی است. گاهی دانشجویان به تازگی از دوره کارشناسی وارد مقطع کارشنای ارشد شده‌اند و گاهی کمترین اطلاعاتی نسبت به آنچه می‌خواهند انجام دهند ندارند، بنابراین به طور فزاینده‌ای در جستجوی راه‌های مختلف برای انجام پایان‌نامه هستند.

چرا دانشجویان برای نوشتن پایان نامه خود دچار چنین مشکلاتی هستند؟

در ابتدا می‌توان گفت که برنامه‌های درسی به گونه‌ای نیستند که به دانشجویان چگونگی نوشتن پایان نامه و همچنین نوشتن مقاله را آموزش دهند. علاوه براین، الزامات تعیین شده توسط برنامه‌های درسی برای پایان نامه اغلب مبهم و انتزاعی هستند. همچنین کیفیت پایان‌نامه‌های فارغ‌التحصیلان پایین‌تر از حد انتظار است که این نیز باعث می‌شود برنامه‌های مطالعاتی بیشتر از پیش مورد انتقاد قرار گیرند. در ادامه توضیحات بیشتری در رابطه با این مشکلات و سایر عوامل دخیل در انجام پایان‌نامه و همچنین نوشتن مقاله آورده‌ایم.

1. دانشجویان یاد نمی‌گیرند که چگونه این کار را انجام دهند

اساتید معمولاً بررسی می‌کنند که آیا دانشجو موضوع را درک کرده است یا خیر. آیا نوشته دانشجو شفاف است، به‌درستی اندیشیده و مؤثر است یا خیر، اما به او یاد نمی‎دهند که چگونه بنویسد.

نوشتن به معنای تفکر، برنامه‌ریزی، سازماندهی و استدلال است. نوشتن فعالیتی است که شما را ملزم به در نظر گرفتن درستی مطلبی می‌کند که می‌نویسید، آیا مطالب در جای مناسبی هستند یا خیر، درست بیان شده‌اند یا خیر. متأسفانه دانشجویان چگونگی انجام این کار را یاد نمی‌گیرند. به همین دلیل بسیاری از پایان نامه‌ها از کیفیت پایینی برخوردارند.

2. برنامه‌های درسی مبهم و انتزاعی است

نمی‌توان از دانشجویان انتظار داشت که براساس برنامه‌های مبهم پایان نامه خوبی بنویسند. اگر نوشتن یک پایان نامه خوب در دانشگاه‌ها اهمیت بیشتری پیدا کند، ممکن است برنامه‌های درسی نیز از شفافیت و محتوای بهتری برخوردار شوند، که این امر منجر به سهولت بیشتر در انجام پایان نامه و همچنین نوشتن مقاله می‌شود. علاوه بر این، معمولا استاتید راهنما نیز به علت مشغله‌های کاری خود و عدم انتخاب تخصصی موضوعات پایان نامه زمان و ارجحیتی برای پایان نامه دانشجویان قائل نمی‌شوند و رسیدن به نتیجه نهایی و پذیرش و چاپ مقاله مشترک را انتظار دارند. این شکاف و فاصله بین استاد و دانشجو در خصوص استاد مشاور جدی‌تر و عمیق‌تر است که در نهایت به خروج تخصصی موضوع پایان‌نامه، مراجعه به منابع نامعتبر و استفاده از شیوه کپی برداری توسط دانشجویان می‌گردد.

مشاهده  انجام تحلیل آماری پایان نامه ارشد و دکتری در موسسه مدیک تز

3. انتخاب موضوع دشوار است

یکی از مشکلات انجام دادن پایان نامه ارشد و دکتری نحوه انتخاب موضوع است. زیرا دانشجویان پایان‌نامه، پذیرش و چاپ مقاله را به عنوان تکلیفی مشقت بار می‌پندارند و به انتخاب موضوعات تکراری می‌پردازند؛ یا به موضوعاتی که در آن تخصص و پیشینه مطالعاتی نداشته و منابع داخلی و خارجی آن را بررسی مختصری نیز نکرده‌اند، ورود می‌کنند. همین موضوع باعث می‌شود که دانشجو در ادامه راه ناچار به کپی برداری شود و اطلاعات جدیدی ارائه ندهد؛ یا دچار سردرگمی و توقف در نوشتن می‌شود. از سوی دیگر برخی از دانشجویان به دلیل عدم اطلاع کافی از رشته تحصیلی خود مدت زمان زیادی را صرف انتخاب موضوع می‌کنند و مدام از این شاخه به آن شاخه می‌پرند که همین امر باعث از دست رفتن زمان برای انجام پایان نامه می‌شود.

4. اقدامات لازم برای انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری اولویت‌بندی نشده است

یکی از مشکلات شروع نوشتن پایان‌نامه و رساله این است که دانشجویان قادر به الویت‌بندی مراحل انجام پایان نامه از جمله نحوه نوشتن طرح کلی پایان‌نامه، فصل‌بندی و اختصاص مطالب در بخش‌های مرتبط، نحوه جمع‌آوری منابع و … نیستند. از این رو، مؤسسات مختلف به دلیل استفاده از متخصصان رشته‌های مختلف و مشاوران مجرب و همچنین به کارگیری شیوه‌های تحقیق قادرند شما را در این امر راهنمایی کنند. البته باید به قیمت انجام پایان نامه و همینطور قیمت نوشتن پروپوزال از سوی این مؤسسات نیز توجه داشت تا از زیان و ضرر خود در این مسیر جلوگیری کنید..

مشاهده  انجام پایان نامه اتاق عمل ارشد و دکترا در سایت پایان نامه پزشکی

5. تحقیقات قبل از نوشتن پایان نامه تکمیل نشده است

دانشجویان ناآگاه به شیوه‌های تحقیق قبل از جمع‌آوری مطالب از تمام منابع مرجع خویش، تکمیل تحقیقات، جمع‌بندی و نتیجه گیری نسبت به نوشتن ناقص موضوع مطالعاتی خویش اقدام می‌کنند، که این امر موجب می‌شود نگارش پایان‌نامه در نظرشان سخت و دشوار باشد و در نهایت منجر به ایجاد پایان‌نامه‌ای بی کیفیت می‌شود و فرصت پذیرش و چاپ مقاله از دست می‌رود. بنابراین، اول از همه باید روی تحقیقات خود متمرکز شوید و پس از جمع‌آوری اطلاعات شروع به نوشتن کنید. البته در نظر داشته باشید که در این امر وسواس به خرج ندهید، چرا که باعث می‌شود هرگز نگارش پایان نامه خود را شروع نکنید.

6. محدودیت زمان و هزینه وجود دارد

یکی دیگر از مشکلات عمده در نوشتن پایان نامه محدودیت زمان و هزینه است. از آنجا که طول دوره کارشناسی 4 ترم بوده و دانشجو در ترم سوم و بعضاً چهارم نسبت به تصویب موضوع خویش اقدام می‌نماید و دفاع به موقع از پایان نامه ذاتاً ارزش محسوب شده، همچنین موجب پیشگیری از تحمیل هزینه و صرف زمان در ترم‌های بعدی و گریز از مشکلاتی چون تمدید سنوات و پرداخت هزینه و … می‌گردد، لذا توجه به مولفه زمان و پرهیز از هرآنچه که موجب کند شدن روند دفاع از پایان نامه می‌گردد، ضروری و لازم است. عدم آشنایی با نگارش پروپوزال، نحوه جمع آوری مطالب، منابع مرجع در راستای پژوهش، ناتوانی در بیان و حل مساله از عمده ترین دلایل هدر رفتن زمان در پژوهش‌های دانشگاهی است. از این رو برخی از دانشجویان کار پایان نامه خود را تماماً به مؤسسات مختلف می‌سپارند. اما باید به این نکته توجه کرد که قیمت نوشتن پروپوزال و همچنین قیمت انجام پایان نامه از سوی برخی از این مؤسسات بالا بوده و دانشجو متحمل هزینه‌های زیادی نیز می‌شود، و معمولاً کیفیت کار نیز در حد قابل قبول نیست.

مشاهده  انجام پایان نامه بیماریهای عفونی ارشد و دکترا در سایت پایان نامه پزشکی

موسسه مدیک تز از جمله مؤسسات معتبری است که می‌تواند شما دانشجویان عزیز را در این خصوص راهنمایی کند. در این مؤسسه با بهره‌گیری از مشاوره اساتید مجرب و متخصص در زمینه‌های مختلف، در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با صرف کمترین هزینه می‌توانید شروع به نوشتن پروپوزال و انجام پایان‌نامه خود کنید.

خوب است بدانید موسسه مدیک تز خدمات مشاوره پایان نامه و مشاوره انجام پروپوزال را به طور رایگان و تلفنی در اختیار دانشجویان رشته‌های مختلف قرار می‌دهند تا یاریگر آنها در انجام موفق پایان نامه باشد و همینطور در ادامه به پذیرش و چاپ مقاله ISI دانشجویان کمک کند. برای استفاده از خدمات موسسه تنها کافی است با شماره های موسسه تماس بگیرید.

مدیک تز سامانه برتر مشاوره رساله پزشکی

با مدیریت تز آنلاین

تلفن های تماس : 09353132500 و 09199631325

افزودن نظر شما

error: Content is protected !!