بزرگترین سامانه مشاوره انجام پایان نامه های پزشکی

ایران ، سعادت آباد

مدیکال تز

8:00 تا 20:0

شنبه تا پنج شنبه

انجام پایان نامه ارشد چقدر زمان می برد ؟ | مراحل انجام پایان نامه کارشناسی ارشد
6 آوریل, 2021

انجام پایان نامه ارشد چقدر زمان می برد ؟ | مراحل انجام پایان نامه کارشناسی ارشد

انجام پایان نامه ارشد چقدر زمان می برد؟

انجام پایان نامه ارشد چقدر زمان می برد؟ با توجه به این موضوع که انجام پایان نامه ارشد یکی از مهم ترین و زمان بر ترین واحدهای پژوهشی دانشجویان کارشناسی ارشد می باشد،بسیاری از دانشجویان استرس زمان بندی تحقیقات خود و کم آوردن وقت را دارند.البته باید بگوییم این استرس کاملا طبیعی می باشد زیرا با توجه به اهمیت انجام پایان نامه ارشد برای دانشجویان این مقطع تحصیلی دانشگاهی اگر دانشجویی موفق نشود در زمان تعیین شده پایان نامه خود را به اتمام برساند تمامی زحمات او در طی این چند سال به هدر خواهد رفت. اما شما دانشجویان ارشد عزیز می توانید با برنامه ریزی و زمان بندی اصولی پایان نامه خود را در موعد مقرر انجام دهید و برای دفاعیه خود را آماده کنید.فقط کافیست تنبلی و به تعویق انداختن کارهایتان را ترک کنید و طبق الویت و برنامه ریزی خود پیش بروید تا در انجام پایان نامه ارشد خود دچار مشکلی نشوید و با موفقیت این پروسه پژوهشی مهم را به اتمام برسانید.با توجه به سوالاتی که اکثر دانشجویان می پرسند ما به این نتیجه رسیدیم تا در این مقاله به بررسی مدت زمان انجام پایان نامه ارشد بپردازیم و برای شما بیان کنیم که انجام پایان نامه ارشد چقدر زمان می برد؟ پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا از پاسخ این پرسش آگاهی پیدا کنید

مراحل انجام پایان نامه کارشناسی ارشد

شاید جالب باشد بدانید که برخی رشته ها در برخی دانشگاه ها در مقطع کارشناسی نیز دارای واحد پژوهشی انجام پایان نامه می باشند.اگر شما دانشجویانی که در حال حاضر در مقطع کارشناسی تحصیل می کنید جز این رشته محسوب می شدید که با روند و مراحل انجام پایان نامه آشنایی کامل را خواهید داشت اما برخی از رشته ها نیز در مقطع کارشناسی به ارائه و انجام پایان نامه احتیاجی ندارند که دانشجویان ارشد این رشته ها در مقطع ارشد برای بار اولیست که تجربه انجام پایان نامه را خواهند داشت و واضح می باشد که با مراحل انجام پایان نامه ارشد آشنایی محدودی خواهند داشت به همین دلیل در این قسمت از مقاله به بیان مختصری از مراحل انجام پایان نامه ارشد می پردازیم تا شما را با روند واحد پژوهشی تان اشنا کنیم. برای اطلاع دقیق و توضیح مفصل مراحل انجام پایان نامه می توانید به مقالات قبلی ما مراجعه نمایید.مراحل انجام پایان نامه کارشناسی ارشد شامل موارد زیر می باشد:

  1. انتخاب موضوع پایان نامه ارشد: انتخاب موضوع مناسب برای انجام پایان نامه یکی از بااهمیت ترین مراحل انجام پایان نامه ارشد می باشد که باید باتوجه به علایق شخصی دانشجو و تکراری نبودن موضوع انتخاب شود.

  2. تعیین استاد راهنما به همراه مشاور: برای مراحل انجام پایان نامه ارشد توجه به تخصص استاد راهنما بسیار مسئله با اهمیتی می باشد. زیرا شما دانشجویان عزیز باید راهنمایی های لازم برای انجام پروپوزال را با مشورت های از ایشان دریافت کنید. همچنین ارائه سابقه تحصیلی و فرم انتخاب موضوع به استاد راهنما از اهمیت ویژه ای برخوردار است. یکی دیگر از نکات انتخاب استاد راهنما توجه و دقت به آزاد بودن وقت استاد می باشد.

  3. پر کردن فرم انتخاب موضوع و ارائه به مدیر گروه:در صورتی که مطمئن شدید موضوعی که انتخاب کرده اید مورد علاقه تان می باشد و تکراری نیست و منابع لازم برای تحقیق دربار آن را دارید از نتایج به دست آمده در سایت های مربوطه پرینت بگیرید و آن را به فرم مذکور بچسبانید کنید. پس از تایید شدن موضوع توسط مدیر گروه باید نهایتا تا ۲ هفته به تالیف و آماده سازی پروپوزال مشغول شوید.دقت داشته باشید که نوشتن پروپوزال، باید زیر نظر استاد راهنما و استاد مشاور انجام شود و سپس در شورای تخصصی گروه می بایست به مدیر گروه تحویل داده شود.

  4. به اتمام رساندن پروپوزال با بررسی استاد راهنما و ارائه به گروه رشته خودتان:زمانی که نگارش پروپوزال شما به اتمام رسید می توانید آن را به استاد راهنمای خود تحویل دهید تا ایرادات آن را برطرف کندفالبته در حین نگارش پروپوزال نباید از راهنمایی استاد راهنما و مشاور خود غافل بمانید. در صورت نداشتن ایراد باید فرم پروپوزال را پر کنید و به مدیر گروه خود تحویل دهید.

  5. به تصویب رسیدن پروپوزال توسط گروه تخصصی رشته و ارسال به دانشگاه:پروپوزال شما توسط تیم داوری بررسی می شود و در صورت نداشتن عیب و نقصی به تصویب می رسد.برای بررسی پروپوزال در هر نیمسال جلساتی تشکیل می شود. بعد از مطرح شدن طرح پروپوزال ها مواردی از آنها به تصویب می رسند و به شورای تحصیلات تکمیلی ارسال می شوند. هر گونه نقض موجود در این پیش نویس باعث رد شدن آنها خواهد شد. در صورتی که پروپوزال خود را در زمان تعیین شده ارائه ندهید، تبعات آن متوجه شخص شما به عنوان دانشجو خواهد بود.

  6. اختصاص یک کد مشخص و منحصر بفرد برای پایان نامه:پس از تصویب در شورای پژوهشی دانشگاه ، پروپوزال های مربوطه جهت ثبت در سایت پایان نامه های دانشگاه واخذ کد به کارشناس پژوهش ارسال می شود. درصورت خالی بودن ظرفیت اساتید کد پایان نامه برای دانشجو اخذ می گردد دانشجو می بایست جهت اطلاع از کد ودریافت نامه های کدینگ ۲ هفته پس از برگزاری شورای پژوهشی دانشکده به واحد پژوهش مراجعه نماید.

  7. نگارش پایان نامه ارشد: پس ازاعلام اسامی دانشجویانی که پرپوزال آنها به تصویب نهایی رسیده است ،دانشجویان مذکور میتوانند با رعایت موارد ذکر شده در فایل شیوه نگارش پایان نامه اقدام به تألیف پایان نامه خود نمایند. مطالعه کامل فایل مذکور و تنظیم صفحات پایان نامه بر این اساس ضروری است.در صورت عدم رعایت موارد مطرح شده، مجلد پایان نامه از دانشجو تحویل گرفته نخواهد شد. لازم است پس از نگارش هر یک از فصول پایان نامه گزارش پیشرفت کار، جهت بررسی و تأییدبه استاد راهنما و مشاور تحویل داده شود.

  8. اعلام آمادگی برای انجام دفاع و داوری پایان نامه ارشد:دانشجویان کارشناسی ارشد ۶ ماه پس از تاریخ تصویب پروپوزال در گروه تخصصی می توانند از پایان نامه خود دفاع نماینــد. توجه به این نکته ضروری است که دفاع دانشجو از پایان نامه قبل از موعد مقرر ۶ ماه ممنوع است. پس از تایید نهایی پایان نامه بوسیله استاد راهنما و مشاور و انجام اصالحات اولیه ، دانشجو می تواند با مراجعه به وب سایت واحد اقدام به دانلود فرم اعالم آمادگی دفاع فرم شماره ۷ از پایان نامه نماید.

  9. برگزار شدن جلسه دفاع: پس ازاعلام نظر داور ،مدیرگروه مبادرت به اعالم و تعیین تاریخ دفاع دانشجو می نماید که می بایست توسط کارشناس پژوهش دانشکده در جدول زمانبندی ثبت شود.زمان شما برای ارائه مطالب خود فقط ۲۰ دقیقه است. توجه داشته باشید که در حدود ۲ الی ۳ دقیقه (حداکثر ۵ دقیقه) به لزوم انجام تحقیق و تاریخچه تحقیقات انجام شده قبلی در زمینه کار خود بپردازید (حداکثر ۳ اسلاید) و باقیمانده زمان را به توضیح در مورد روش کار خودتان و یافته‌هایتان بپردازید. نتیجه گیری و بحث در مورد یافته‌های شما مهمترین قسمت پایان نامه است که همگی مایل به شنیدن آن هستند.

  10. درج نمره نهایی پایان نامه: در آخر با توجه به نحوه ارائه پایانا نامه ارشد شما در جلسه دفاع و بیان شما به هنگام پاسخ گویی به سوالات داوران و دفاع از پایان نامه خود و اعلام نظرات و منابع موثقی که از آنها استفاده کرده اید و میزان تسلط شما به موضوع پایان نامه داوران اقدام به درج نمره نهایی پایان نامه ارشد می کنند که تعیین کننده قبولی پاین نامه دانشجویان یا رد آن می باشد.

انجام پایان نامه ارشد چقدر زمان می برد؟

در قسمت بالا به توضیح مختصری ار مراحل انجام پایان نامه ارشد و چگونگی انجام پیان نامه ارشد پرداختیم و آموزش گام به گام نوشتن پایان نامه ارشد را برای شما بیان کردیم اما در این قسمت از مقاله به بررسی اینکه این مراحلی که در قسمت بالا برای شما توضیح دادیم چقدر زمان می برد می پردازیم:

مشاهده  رشته موسیقی | مشاوره انجام پایان نامه و چاپ مقاله موسیقی ارشد و دکتری

برای انجام پایان نامه ارشدبطور کلی دانشجویان این مقطع چهار ۳ ترم تحصیلی زمان دارند و می توانند در این سه ترم با برنامه ریزی دقیق و الویت بندی صحیح به کار انجام پایان نامه ارشد و نگارش پایان نامه ارشد خود مشغول شوند.

می توان گفت که یکی از ارکان اصلی و مهم در نگارش پایان نامه ها برنامه ریزی اصلی و کاربردی جهت به انجام رساندن تحقیق ها در مدت زمان مشخص می باشد یعنی باید نگارش پایان نامه ی کارشناسی ارشد در مدت زمان مشخص و کیفیت مطلوب به انجام رسد و در غیر این صورت دانشجو متحمل زیان های ناخوشایند خواهد بود که مهم ترین آن کسری نمره و عدم تاییدیه ی استاد مربوطه می باشد از این رو دانشجو باید نهایت دقت را به کار گیرد و موظف است که برای انجام به موقع برنامه ریزی همه جانبه داشته باشد. یکی از ساده ترین روش های این برنامه ریزی صحیح تخمین و مشخص کردن حدودی مدت زمان انجام هریک از بخش های پایان نامه می باشد و همجنین دانشجویان باید برنامه ای انعطاف پذیر را برای تحقیق خود طراحی نماید.

مشاهده  انجام رساله دکترا کامپیوتر | مشاوره انجام پایان نامه ارشد و دکتری مهندسی کامپیوتر

حداکثر زمان دفاع از پایان نامه کارشناسی ارشد

مدت زمان دفاع پایان نامه به طور معمول و متوسط بین ۲۰ تا ۳۰ دقیقه متغیر است و بستگی به دانشگاه، اساتید و موارد دیگری دارد. بنابراین اگر قصد دفاع از پایان نامه ارشد خود دارید تمرینات خود را برای مدت زمان میانگین ۲۵ دقیقه برنامه ریزی کنید.

مشاهده  قوانین پایان نامه ارشد | قوانین نوشتن پایان نامه ارشد

مدت زمان دفاع پایان نامه با اتمام آن به هیچ وجه افزایش پیدا نمی کندو این دانشجو است که باید آن را مدیریت کند. برای این کار شما باید بارها و بارها قبلا تمرین داشته باشید و مثل یک درخت شاخ و برگ های اضافه را حذف کنید.

نکته مهم در انجام پایاننامه ارشد و رساله دکتری

همانطور که گفتیم مدیریت زمان و زمان بندی یکی از ارکان اصلی در انجام پایاننامه های کارشناسی ارشد می باشد که تمامی دانشجویان باید آن را مورد بررسی قرار دهند و اگر زمان بندی مناسبی برای انجام تجزیه و تحلیل های بخش های مختلف تحقیق وجود نداشته باشد قطعا دانشجو مدت زمان بسیاری را از دست خواهد داد و در انجام بخش های دیگر مانند نتیجه گیری و بررسی فرضیه ها دچار مشکل خواهد شد و در نهایت نمی تواند که پایان نامه ای با کیفیت را به انجام رساند که موجب به درازا کشیدن زمان تحصیل وی خواهد شد. تنها راه پیشگیری از این مشکلات برنامه ریزی برای زمان بندی صحیح در جهت انجام پایاننامه های ارشد و تجزیه و تحلیل آماری دقیق پروژه های دانشجویی خواهد بود.امیدواریم مطالب این مقاله برای شما داشجویان عزیز در مقطع کارشناسی ارشد مثمر ثمر واقع شود.

مدیک تز سامانه برتر مشاوره رساله پزشکی

با مدیریت تز آنلاین

تلفن های تماس : 09353132500 و 09199631325

اشتراک گذاری در ::

افزودن نظر شما

error: Content is protected !!