بزرگترین سامانه مشاوره انجام پایان نامه های پزشکی

ایران ، سعادت آباد

مدیکال تز

8:00 تا 20:0

شنبه تا پنج شنبه

نرم افزارهای پایان نامه نویسی چیست و پرکاربردترین نرم افزارهای پایان نامه نویسی
6 آوریل, 2021

نرم افزارهای پایان نامه نویسی چیست و پرکاربردترین نرم افزارهای پایان نامه نویسی

نرم افزارهای پایان نامه نویسی

نرم افزارهای پایان نامه نویسی چیست و پرکاربردترین نرم افزارهای پایان نامه نویسی :

پرکاربردترین نرم افزارهای پایان نامه نویسی : همانطور که می دانید کلیه دانشجویان مقطع کارشناسی‌ارشد و دکترا برای تکمیل تحصیلات و صلاحیت خود موظف به ارائه پایان‌نامه هستند. اما از آنجا که نوشتن پایان‌نامه، قوانین و اصول خاصی دارد، نوشتن آن برای بسیاری از دانشجویان یک کار دشوار، خسته‌کننده و وقت‌گیر است و گاهی اوقات یک پایان‌نامه مکتوب صرفاً به دلیل عدم مطابقت با استانداردها، بارها رد و ویرایش می‌شود. در این مقاله قصد داریم تا به بررسی پرکاربردترین نرم افزارهای پایان نامه نویسی بپردازیم تا انتهای این مقاله آموزنده همراه ما باشید:

پرکاربردترین نرم‌افزارهای پایان‌نامه‌نویسی

نرم‌افزارهای پایان‌نامه‌نویسی برای رشته‌های مختلف دانشگاهی متفاوت هستند، اما بعضی از آنها به دلیل اهمیت زیاد و حوزه فعالیت گسترده بین بعضی از رشته‌ها متداول شده‌اند و به پرکاربردترین نرم‌افزارهای پایان‌نامه‌نویسی مشهور گردیده‌اند. اگر به زودی شروع به نوشتن پایان‌نامه می‌کنید، لازم است تا با پرکاربردترین نرم‌افزارهای پایان‌نامه‌نویسی آشنا شوید، به همین خاطر در این مقاله، ۱۰ نرم‌افزار پرکاربرد پایان‌نامه‌نویسی معرفی خواهد شد.

نرم‌افزار Latex

نرم‌افزار لاتکس (Latex) یکی از پرکاربردترین نرم‌افزارهای پایان‌نامه‌نویسی محسوب می‌شود که به‌طور گسترده در آکادمی‌ها برای ارتباط و انتشار اسناد علمی در بسیاری از زمینه‌ها از جمله ریاضیات، آمار، علوم کامپیوتر، مهندسی، شیمی، فیزیک، اقتصاد، زبانشناسی، روانشناسی، فلسفه و علوم سیاسی مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین در تهیه و انتشار كتاب‌ها و مقالاتی كه حاوی مطالب پیچیده چند زبانه مانند سانسكریت و یونانی هستند، نقش برجسته‌ای دارد. نرم‌افزار Latex برای قالب‌بندی خروجی خود از برنامه TeX typesetting استفاده می‌کند و خود به زبان کلان TeX نوشته شده است.

لاتکس می‌تواند به‌عنوان یک سیستم تهیه اسناد مستقل یا به‌عنوان یک قالب واسطه مورد استفاده قرار گیرد. به‌عنوان مثال در نقش دوم، گاهی اوقات به عنوان بخشی برای ترجمه DocBook و سایر قالب‌های مبتنی بر XML به PDF استفاده می‌شود. سیستم تایپ ارائه‌دهنده دارای ویژگی‌های انتشار دسک‌تاپ و امکانات گسترده برای اتوماسیون بیشتر جنبه‌های تحریر و نشر رومیزی از جمله شماره‌گذاری و ارجاع متقابل جداول و ارقام، سرفصل‌ها و بخش‌ها، گنجاندن گرافیک، چیدمان صفحه، نمایه‌سازی و کتابشناسی می‌باشد. این نرم‌افزار در ابتدا به‌عنوان یک ابزار نوشتن برای ریاضیدانان و دانشمندان رایانه شروع به ‌کار کرد، اما اکنون طیف وسیعی از دانشجویان و محققین رشته‌های مختلف از این نرم‌افزار برای نوشتن پایان‌نامه خود استفاده می‌کنند.

پرکاربردترین نرم افزارهای پایان نامه نویسی

 نرم‌افزار Wunderlist

نرم‌افزار واندرلیست (Wunderlist) یک برنامه مدیریت رایانش ابری و یکی از پرکاربردترین نرم‌افزارهای پایان‌نامه‌نویسی است. این برنامه به کاربران اجازه می‌دهد تا مدارک خود را از طریق تلفن هوشمند، رایانه لوحی، رایانه و ساعت هوشمند مدیریت کنند. واندرلیست (Wunderlist) رایگان است و در سال ۲۰۱۱ توسط استارتاپ مستقر در برلین ساخته شده است. این شرکت در ژوئن سال ۲۰۱۵ توسط مایکروسافت خریداری شد که در آن زمان این برنامه بیش از ۱۳ میلیون کاربر داشت.

مشاهده  رشته ژنتیک | مشاوره انجام پایان نامه و رساله رشته ژنتیک

نرم‌افزار EndNote

نرم‌افزار اندنوت (EndNote) یک ابزار نرم‌افزار multiplatform است که به شما کمک می‌کند تا روند نوشتن و تهیه مقالات و تحقیق را مدیریت کنید. اگر از EndNote برای نوشتن پایان‌نامه استفاده کنید، می‌توانید بهتر و بیشتر روی نوشتن مقاله متمرکز شوید. اندنوت، PDF و سایر پرونده‌های تحقیقاتی را مدیریت می‌کند و به‌طور خودکار اطلاعات کلیدی از پرونده‌های شما برای مرجع آسان و استناد را به‌دست می‌آورد. علاوه بر استفاده از EndNote در تلفن هوشمند، رایانه لوحی یا میزکار، به وب‌سایت EndNote نیز دسترسی دارید، جایی که می‌توانید با سیستم کتابخانه دانشگاه خود ارتباط برقرار کنید تا میلیون‌ها مقاله و ژورنال را جستجو کنید.

همچنین نرم‌افزار اندنوت (EndNote) یک نرم‌افزار مدیریت اسناد و یکی از پرکاربردترین نرم‌افزارهای پایان‌نامه‌نویسی است که برای همه دانشجویان، اساتید و کارمندان رایگان است. می‌توانید EndNote را برای یافتن، ذخیره‌سازی و سازماندهی منابع استفاده کنید. ایجاد کتابشناسی، به اشتراک گذاشتن تحقیقات با همکاران به‌صورت آنلاین و حتی مطابقت تحقیقات با بهترین مجلات بالقوه با استفاده از ابزار EndNote میسر می‌گردد. از دیگر ویژگی‌های EndNote می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • صدها پایگاه داده آنلاین را جستجو و مجموعه PDF موجود را مدیریت می‌کند.
  • تحقیقات، یادداشت‌ها و پرونده‌های مرتبط خود را به هر روشی که برای شما مفید باشد، سازماندهی و ذخیره کنید.
  • از فناوری ایجاد کتابشناسی ثبت شده استفاده کنید تا گزارش‌ها، نسخه‌های خطی و مراحل کار خود را ایجاد و قالب‌بندی کنید.
  • تحقیقات خود را با همکاران خود به اشتراک بگذارید و به‌صورت آنلاین همکاری کنید.
  • برای یافتن بهترین ژورنال بالقوه برای انتشار تحقیقات خود به EndNote Online وارد شوید.

نرم‌افزار Texmaker

نرم‌افزار تکست‌میکر (Texmaker) یک ویرایشگر رایگان، مدرن و کراس پلت‌فرم لیتکس (Latex) برای سیستم‌های Linux ،macosx و windows است که بسیاری از ابزارهای مورد نیاز برای تهیه اسناد با Latex را تنها در یک برنامه ادغام می‌کند. نرم‌افزار Texmaker شامل پشتیبانی یونیک، تکمیل خودکار و نمایشگر پی‌دی‌اف داخلی با پشتیبانی از سینتکس و حالت نمایش مداوم است، همچنین برای استفاده آسان است و تحت مجوز GPL منتشر می‌شود.

پرکاربردترین نرم افزارهای پایان نامه نویسی

نرم‌‌افزار Mendeley

نرم‌افزار مندلی (Mendeley) یکی از پرکاربردترین نرم‌افزارهای پایان‌نامه‌نویسی است که توسط الزویر (Elsevier) برای مدیریت و به اشتراک‌گذاری مقالات تحقیقاتی تولید شده است. برای کشف داده‌های تحقیق و همکاری آنلاین نیز کاربرد دارد. نرم‌افزار مندلی (Mendeley)، یک برنامه مدیریت PDF و مرجع موجود برای ویندوز، macOS و Linux است. همچنین مندلی برای Android و iOS با مندلی وب، یک شبکه اجتماعی آنلاین برای محققان فراهم می‌کند. مندلی به کاربر نیاز دارد تا تمام داده‌‌های اولیه را در سرورهای خود ذخیره کند. ذخیره کردن نسخه‌های اسناد به تشخیص کاربر است. پس از ثبت‌نام، مندلی ۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی وب رایگان را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. از جمله ویژگی‌های نرم‌افزار Mendelay می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دسترسی به همه جا: مقالات را مستقیماً با چند کلیک از مرورگر خود اضافه کنید یا اسناد را از دسکتاپ خود وارد کنید. از هرجایی از جمله ویندوز، مک، لینوکس و همه مرورگرها به کتابخانه دسترسی پیدا می‌کنید.
  • ارجاع آسان: فقط با چند کلیک، طیف وسیعی از سبک‌های مجله، منابع، اسناد و کتابشناسی را ایجاد کنید.
  • ساخت شبکه تحقیق: ۳۰ میلیون مراجع و بیش از ۶ میلیون محقق برای کشف وجود دارد.
  • توسعه و بودجه شغلی: بیش از ۱۷۲ هزار مشاغل علمی و فناوری برای پیشبرد حرفه وجود دارد. برای راه‌اندازی پروژه تحقیقاتی خود از بیش از دو هزار سازمان کمک بگیرید.
مشاهده  انجام پایان نامه پزشکی داخلی ارشد و دکترا در سایت پایان نامه پزشکی

نرم‌افزار SPSS

نرم‌افزار اس‌پی‌اس‌اس (SPSS) یک بسته نرم‌افزاری و یکی از پرکاربردترین نرم‌افزارهای پایان‌نامه‌نویسی است که برای آنالیز آماری تعاملی یا دسته‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نرم‌افزار توسط IBM در سال ۲۰۰۹ تولید شد. نسخه‌های فعلی (۲۰۱۵) با نام IBM SPSS Statistics شناخته می‌شوند. نرم‌افزار اس‌پی‌اس‌اس (SPSS) یک برنامه گسترده برای تجزیه و تحلیل آماری در علوم اجتماعی است، اما اکنون در سایر زمینه‌ها از جمله علوم بهداشت و بازاریابی نیز رواج دارد همچنین توسط محققان بهداشت، شرکت‌های نظرسنجی، دولت، محققان آموزش و پرورش، سازمان‌های بازاریابی، کارگزاران داده و دیگران نیز استفاده می‌شود. علاوه بر تجزیه و تحلیل آماری، مدیریت داده‌ها (انتخاب پرونده، تغییر شکل پرونده، ایجاد داده‌های مشتق) و اسناد داده از ویژگی‌های این نرم‌افزار پایه محسوب می‌شود.

نرم‌افزار Evernote

نرم افزار اورنوت (Evernote) به عنوان یکی از پرکاربردترین نرم‌افزارهای پایان‌نامه‌نویسی شناخته میشود که برای یادداشت‌برداری، سازماندهی، لیست کارها و بایگانی‌سازی طراحی شده است. این برنامه توسط شرکت Evernote که مقر آن در ردوود سیتی، کالیفرنیا است، توسعه یافته است. این برنامه به کاربران امکان ایجاد یادداشت‌هایی را می‌دهد که می‌توانند متن، صفحات وب، عکس‌ها، یادداشت‌های صوتی را ایجاد کنند. همچنین می‌توانند فایل پیوست داشته باشند و می‌توانند آنها را در نوت‌بوک‌ها، برچسب‌گذاری، حاشیه‌نویسی، ویرایش و طبقه بندی کنند.

نرم‌افزار اورنوت (Evernote) برای سیستم عامل‌های Android ،iOS ،macOS و Microsoft Windows مناسب است. این نرم‌افزار به شما این امکان را می‌دهد تا با استفاده از هر وسیله که مناسب‌تر می‌دانید، اطلاعات را در هر محیطی ضبط کنید و این اطلاعات را در هر زمان و هر مکان در دسترس داشته باشید. از Evernote برای یادداشت‌ها، ایجاد لیست‌های انجام کار، کلیپ کردن صفحات وب و ضبط صدا استفاده می‌شود. همه مواردی که به اورنوت (Evernote) اضافه شده است، به‌طور خودکار در سیستم عامل‌ها و دستگاه‌ها دیگر همگام‌سازی شده است و قابل جستجو می‌باشند. اورنوت حتی متن چاپ شده یا دست‌نویس را در عکس‌ها و تصاویر تشخیص می‌دهد.

پرکاربردترین نرم افزارهای پایان نامه نویسی

نرم‌افزار Citavi

نرم‌افزار سیتاوی (Citavi) یکی از پرکاربردترین نرم‌افزارهای پایان‌نامه‌نویسی برای سازمان مدیریت و دانش مرجع برای مایکروسافت ویندوز است که توسط نرم‌افزار دانشگاهی سوئیسی درWädenswil سوئیس منتشر شده است. سیتاوی در آلمان، اتریش و سوئیس نیز بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. سیتاوی (Citavi) به‌عنوان یک برنامه مدیریت مرجع به نام LiteRat شروع به کار کرد که در سال ۱۹۹۵ در دانشگاه هاینریش هاین توسعه یافت و نسخه اول آن ارائه شد. اولین نسخه با نام Citavi همراه با Citavi 2 منتشر شد. نسخه ۳ که در نوامبر ۲۰۱۰ انتشار پیدا کرد، اولین نسخه با رابط کاربری به زبان انگلیسی بود. از نسخه ۴ که در آوریل ۲۰۱۳ رونمایی شد، می‌توان به زبان‌های انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی، لهستانی، پرتغالی و اسپانیایی استفاده کرد. سیتاوی ۵ در آوریل ۲۰۱۵ همراه با نسخه‌هایی برای کاربران منتشر شد. در فوریه ۲۰۱۸، Citavi 6 ویژگی‌هایی را برای صرفه‌جویی در پروژه‌ها در Citavi Cloud و به اشتراک‌گذاری آنها با سایر کاربران دارای حق دسترسی ارائه داد. سیتاوی را می‌توان در یک ماشین مجازی در Linux یا OSX استفاده کرد.

مشاهده  انجام پایان نامه فیزیک پزشکی | مشاوره و آموزش در انجام پایان نامه فیزیک پزشکی

نرم‌افزار Dropbox

اگر قبلاً از نرم‌افزار دراپ‌باکس (Dropbox) استفاده نکرده‌اید، باید بپرسیم که منتظر چه چیزی هستید؟ این یکی از پرکاربردترین نرم‌افزارهای پایان‌نامه‌نویسی است که به شما این امکان را می‌دهد تا به راحتی فایل‌ها را بین کامپیوترها همگام‌سازی کنید یا با دیگران به اشتراک بگذارید و از آنها نسخه پشتیبان تهیه کنید. از همه مهمتر، آنقدر راحت با ویندوز و سیستم عامل‌های دیگر ادغام می‌شود که به راحتی می‌توانید از آن استفاده کنید. این برنامه برای هرکسی که نیاز دارد فایل‌های خود را به راحتی در اختیار کاربران یا رایانه‌های مختلف قرار دهد، ضروری است.

نرم‌افزار Word

تعدادی برنامه مختلف برای پردازش کلمه وجود دارد. یکی از پرکاربردترین نرم‌افزارهای پایان‌نامه‌نویسی، نرم‌افزار ورد (Word) است که بخشی از Microsoft Office است. یکی دیگر از مواردی که بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد، WordPerfect توسط شرکت Corel است. بخش سوم Writer است که بخشی از OpenOffice توسط آپاچی است. در حالی که دو مورد اول نرم‌افزار تجاری هستند، OpenOffice منبع باز است و قابل بارگیری و استفاده رایگان است. در حالیکه تفاوت‌های زیادی بین برنامه‌های مختلف پردازش کلمه وجود دارد، همه آنها تقریباً یکسان هستند. این که کدام یک برای استفاده بهتر است، تا حدودی موضوع ترجیحی و شخصی است.

نکته مهم نرم افزارهای پایان نامه نویسی

نگارش پایان‌نامه از مهمترین اقداماتی است که دانشجویان برای دستیابی به مقاطع تحصیلی بالاتر انجام می‌دهند، در عین حال این مرحله یک گام پیچیده و دشوار برای بسیاری از دانشجویان محسوب می‌شود، زیرا در نگارش پایان‌نامه باید استانداردهای خاصی را رعایت کنند. اما پرکاربردترین نرم‌افزارهای پایان‌نامه‌نویسی این کار را برای دانشجویان کمی آسان می‌کنند، بنابراین برخی از پرکاربردترین نرم‌افزارهای پایان‌نامه‌نویسی در این مقاله ارائه شد که می‌توانید از آنها بهره بگیرید. در ابتدا کار پایان‌نامه بسیار سنگین و زیاد به نظر می‌رسد، اما می‌توانید این کار را با برخی از پرکاربردترین نرم‌افزارهای پایان‌نامه‌نویسی به راحتی انجام دهید.

مدیک تز سامانه برتر مشاوره رساله پزشکی

با مدیریت تز آنلاین

تلفن های تماس : 09353132500 و 09199631325

افزودن نظر شما

error: Content is protected !!