بزرگترین سامانه مشاوره انجام پایان نامه های پزشکی

ایران ، سعادت آباد

مدیکال تز

8:00 تا 20:0

شنبه تا پنج شنبه

رشته زراعت و اصلاح نباتات | مشاوره انجام پایان نامه و چاپ مقاله زراعت و اصلاح نباتات در مقطع ارشد و دکتری
10 مارس, 2021

رشته زراعت و اصلاح نباتات | مشاوره انجام پایان نامه و چاپ مقاله زراعت و اصلاح نباتات در مقطع ارشد و دکتری

رشته زراعت و اصلاح نباتات | مشاوره انجام پایان نامه و چاپ مقاله زراعت و اصلاح نباتات در مقطع ارشد و دکتری

رشته زراعت و اصلاح نباتات یکی از رشته‏‌های مهندسی کشاورزی است و همان طور که از نام آن مشخص است با امور کشاورزی ارتباط دارد. رشته زراعت و اصلاح نباتات برای افرادی که در مقطع دبیرستان به درس زیست‌‏شناسی و به طور کل علوم گیاهی علاقه داشته‌ند، مناسب است. این رشته بیشتر برای افرادی که به کار در عرصه‌‏های کشاورزی و انجام تحقیقات در این زمینه علاقه دارند مناسب است. از طرف دیگر می‌‏توان گفت مناسب‌‏ترین افراد برای این رشته افرادی هستند که بتوانند در آینده در احداث مزارع کشاورزی فعالیت کنند. همچنین افراد علاقه‌مند به فعالیت در آزمایشگاه و کارهای آزمایشگاهی نیز برای زراعت و اصلاح نباتات مناسب هستند.

کدام دروس دوره دبیرستان در رشته زراعت و اصلاح نباتات بیشتر کاربرد دارند؟

زراعت و اصلاح نباتات زیرمجموعه رشته علوم تجربی در مقطع دبیرستان است و به طور کلی داشتن پایه قوی در درس‌‏های زیست‌‏شناسی، شیمی، ریاضی (آمار و احتمالات) و در مواردی فیزیک می‌‏تواند به موفقیت دانشجویان کمک کند. فصل‏‌های مربوط به ژنتیک و علوم گیاهی در کتاب زیست‏‌شناسی دبیرستان در آینده بیشترین کاربرد را برای دانشجویان زراعت و اصلاح نباتات دارد. همچنین درس شیمی دبیرستان در درک بهتر مفاهیم بیوشیمی به دانشجویان کمک می‏‌کند. آمار و احتمالات دبیرستان نیز اطلاعات پایه‌‏ای در اختیار دانشجویان قرار می‌‏دهد تا درس‏‌های آمار و احتمالات و طرح آزمایش‏‌های کشاورزی را بهتر درک کنند. مباحث فیزیک دبیرستان نیز به درس ماشین‌آلات کشاورزی کمک می‏‌کند.

گرایش‌های رشته زراعت و اصلاح نباتات برای ادامه تحصیل چه هستند؟

در دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد در مجموعه زراعت و اصلاح نباتات 6 گرایش ارائه می‏‌شود که عبارتند از:

  1. ژنتیک و به‏نژادی گیاهی (اصلاح نباتات)
  2. اگروتکنولوژی گرایش فیزیولوژی گیاهان زراعی
  3. اگروتکنولوژی گرایش اکولوژی گیاهان زراعی
  4. اگروتکنولوژی گرایش علوم و تکنولوژی بذر
  5. اگروتکنولوژی گرایش علوم علف‌های هرز
  6. اگرواکولوژی

از نظر موضوعی و دروس مرتبط با گرایش‌‏های فوق، ژنتیک و به‌‏نژادی گیاهی با شاخه اصلاح نباتات ارتباط دارد و گرایش‌‏های فیزیولوژی گیاهان زراعی، اکولوژی گیاهان زراعی، علوم و تکنولوژی بذر، علوم علف‌های هرز و اگرواکولوژی با شاخه زراعت مرتبط است. لازم به ذکر است که نام قدیم گرایش ژنتیک و به‏‌نژادی گیاهی اصلاح نباتات بوده است و در برخی منابع و سایت‌‏ها با این نام معرفی شده است.

مشاهده  رشته هنرهای تجسمی | مشاوره انجام پایان نامه و چاپ مقاله هنرهای تجسمی ارشد و دکتری

به طور معمول در اکثر دانشگاه‌‏ها و مراکز آموزش عالی دانشجویان رشته زراعت و اصلاح نباتات با توجه به انتخاب دروس اختیاری یکی از شاخه‌‏های زراعت یا اصلاح نباتات را انتخاب می‏‌کنند. به همین دلیل بهتر است در صورتی که قصد ادامه تحصیل در گرایش ژنتیک و به‌‏نژادی گیاهی را دارید، در سال آخر دوره کارشناسی درس‏‌های اختیاری اصلاح نباتات را انتخاب کنید و در صورتی که قصد انتخاب گرایش‌‏های زراعت را دارید، درس‌‏های اختیاری زراعت را انتخاب کنید.

مهم‌ترین دروس دانشگاهی رشته زراعت و اصلاح نباتات چه هستند؟

مهم‌ترین درس‏‌های اصلی و پایه رشته زراعت و اصلاح نباتات عبارتند از: گیاهشناسی (فیزیولوژی و تشریح)، تشریح و رده‌بندی گیاهی، آمار و احتمالات، ژنتیک، طرح آزمایش‌های کشاورزی، اصول زراعت، حشره‌شناسی و دفع آفات، بیماری‌های گیاهی، باغبانی عمومی، ماشین‌های کشاورزی، عملیات کشاورزی، بیوشیمی گیاهی، دامپروری عمومی، خاکشناسی عمومی.

مهم‌ترین درس‏‌های الزامی در زراعت و اصلاح نباتات عبارتند از: زراعت غلات، زراعت گیاهان صنعتی، زراعت گیاهان علوفه‌ای، عملیات زراعی، دیم‌کاری، علف‌های هرز و کنترل آن‏‌ها، اصول اصلاح نباتات، فیزیولوژی گیاهان زراعی، کنترل و گواهی بذر، مبانی کشاورزی پایدار، پروژه.

درس‏‌های الزامی گرایش زراعت در زراعت و اصلاح نباتات در سال پایانی کارشناسی عبارتند از: زراعت حبوبات و گیاهان منطقه‌ای، زراعت گیاهان دارویی و ادویه‌‌ای، زراعت در شرایط تنش‌های محیطی، مرتع‌داری.

درس‌‏های الزامی گرایش اصلاح نباتات در زراعت و اصلاح نباتات در سال پایانی کارشناسی عبارتند از: اصلاح نباتات خصوصی، طرح آزمایش‌های کشاورزی تکمیلی، بیوتکنولوژی گیاهی.

لازم به ذکر است که دروس عملیات کشاورزی و عملیات زراعی مهارت‏‌های عملی دانشجویان را ارتقا می‌‏دهند.

فارغ التحصیل زراعت و اصلاح نباتات در چه کارها و صنایعی می‌تواند شاغل شود؟

زراعت و اصلاح نباتات این امکان را دارد تا افراد بتوانند به صورت آزاد و یا در بخش‌های دولتی فعالیت کنند. به عبارت دیگر، در صورتی که فارغ‌التحصیل زراعت و اصلاح نباتات سرمایه کافی برای خرید یک زمین زراعی و سایر امکانات لازم را داشته باشد، می‌‏تواند یک مزرعه را به طور کامل اداره کند و از این طریق کسب درآمد داشته باشد.

مشاهده  رشته فیزیوتراپی | مشاوره انجام پایان نامه و چاپ مقاله فیزیوتراپی ارشد و دکتری

در حالت دوم، فارغ‌التحصیل رشته زراعت و اصلاح نباتات می‌‏تواند در سازمان‌‏ها و ادارات دولتی مرتبط جذب شود. از جمله بخش‌‏های دولتی که فارغ‌التحصیلان این رشته می‏‌توانند جذب شوند عبارتند از: وزارت جهاد کشاورزی، سازمان ترویج و آموزش کشاورزی، مراکز خدمات کشاورزی در استان‎ها، بخش‌‏های تحقیقاتی وزارت جهاد کشاورزی، برخی قسمت‌‏های سازمان حفظ نباتات.

لازم به ذکر است که شرکت‏های خصوصی فعال در بخش کشاورزی نیز نیروهای خود را برای قسمت‌‏های فروش و بازاریابی محصولات، مشاور و کارشناس تولید و کارشناس بخش تحقیق و توسعه از بین فارغ‌التحصیلان رشته زراعت و اصلاح نباتات انتخاب می‌‏کنند.

فارغ التحصیلان گرایش اصلاح نباتات در آزمایشگاه‌‏های تشخیصی و بیوتکنولوژی نیز می‌‏توانند فعالیت کنند.

بازار کار رشته زراعت و اصلاح نباتات به چه صورت است؟

بازار کار زراعت و اصلاح نباتات در بخش دولتی نسبت به بخش‌‏های خصوصی کمتر است و با توجه به توضیحات ارائه شده در بخش قبل، زمینه‌‏های کاری این رشته در بخش خصوصی فراهم‌‏تر است. به همین دلیل، در صورتی که دولت اقدام به جذب نیرو در این رشته کند، زمینه‌‏های کاری در بخش دولتی نیز بهتر خواهد شد. یکی از بازارهای کاری رشته زراعت و اصلاح نباتات فعالیت فارغ‌التحصیلان به عنوان ناظر و مشاور در مزارع است که بعدها امکان جذب افراد در بخش دولتی راحت‌‏تر خواهد بود و احتمال جذب این افراد نسبت به سایر افراد بیشتر است.

لازم به ذکر است که یکی از بازارهای کاری در این رشته می‌‏تواند فروش بذر، سموم و کودهای شیمیایی باشد که افراد به صورت خصوصی می‏‌توانند راه‌اندازی کنند و در کنار فروش محصولات به ارائه خدمات مشاوره ای نیز بپردازند.

امکان ادامه تحصیل در زراعت و اصلاح نباتات در داخل ایران چگونه است؟

زراعت و اصلاح نباتات در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در ایران امکان ادامه تحصیل دارد و افراد در مقاطع تحصیلات تکمیلی یکی از گرایش‏‌های معرفی شده در بخش‌های قبل را انتخاب می‏‌کنند و به ادامه تحصیل می‌‏پردازند. آموزش‌‏ها در زراعت و اصلاح نباتات در مقاطع بالاتر و تحصیلات تکمیلی کاملاً مستقل خواهد بود و دانشجویان گرایش‌‏های زراعت به صورت کاملاً تخصصی به مباحث امور زراعی می‌‏پردازند و دانشجویان گرایش ژنتیک و به‌نژادی به مباحث بیوتکنولوژی و اصلاح گیاهان زراعی به کمک روش‏‌های کلاسیک و نوین مشغول می‌شوند.

مشاهده  راهنمای انجام پایان نامه ارشد و دکتری | آموزش گام به گام نوشتن پایان نامه

زراعت و اصلاح نباتات به عنوان مادر رشته‌‏های مهندسی کشاورزی شناخته می‏‌شود و اکثر دانشگاه‏‌های ایران که رشته مهندسی کشاورزی دارند، گرایش‌‏های زراعت و اصلاح نباتات را در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می‌کنند. مهم‌ترین دانشگاه‌‏ها برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری عبارتند از: دانشگاه تهران (پردیس کرج)، دانشگاه تبریز، دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، دانشگاه بوعلی سینا همدان، دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، دانشگاه زنجان، دانشگاه شهید چمران اهواز، دانشگاه فردوسی مشهد، دانشگاه شاهد و… .

امکان ادامه تحصیل در رشته زراعت و اصلاح نباتات در خارج از کشور به چه صورت است؟

دانشگاه‌‏های آمریکا و اروپا و برخی کشورهای آسیایی فرصت‏‌های خوبی برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر رشته زراعت و اصلاح نباتات دارند. در کشورهای آمریکایی به دلیل اهمیت مباحث کشاورزی دانشگاه‏‌های برتر و معتبری برای ادامه تحصیل وجود دارد. همچنین برخی دانشجویان استرالیا را برای ادامه تحصیل انتخاب می‌‏کنند.

مشاوره انجام پایان نامه و چاپ مقاله زراعت و اصلاح نباتات در مقطع ارشد و دکتری

مدیک تز سامانه برتر مشاوره رساله پزشکی

با مدیریت تز آنلاین

تلفن های تماس : 09353132500 و 09199631325

افزودن نظر شما

error: Content is protected !!