بزرگترین سامانه مشاوره انجام پایان نامه های پزشکی

ایران ، سعادت آباد

مدیکال تز

8:00 تا 20:0

شنبه تا پنج شنبه

راهنمای انجام پایان نامه ارشد و دکتری | آموزش گام به گام نوشتن پایان نامه
6 آوریل, 2021

راهنمای انجام پایان نامه ارشد و دکتری | آموزش گام به گام نوشتن پایان نامه

راهنمای انجام پایان نامه

راهنمای انجام پایان نامه : یکی از وظایف با ارزش و مهم دانشجویان در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری تهیه پروپوزال، انجام پایان نامه یا رساله می باشد. همانطور که می دانید پایان نامه دوره تحصیلی کارشناسی ارشد یکی از بزرگترین چالش های دانشجویان محسوب می گردد که همیشه نگران نحوه گذراندن این مرحله می باشند و سعی دارند در این مرحله موفقیت های چشم گیری کسب کنند. برای اینکه دانشجو بتواند در انجام پایان نامه خودموفق باشد باید شناخت مراحل کار قبل از شروع روال نگارش و دفاع از پایان نامه را داشته باشد. از این رو در این مطلب سعی کرده ایم همه آنچه که برای نگارش تا دفاع از پایان نامه احتیاج دارید را برای شما عزیزان آموزش دهیم و راهنمای انجام پایان نامه شما باشیم، پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید:

راهنمای انجام پایان نامه ارشد و دکتری

برای شروع انجام پایان نامه دانشجویان مراحال زیر باید به ترتیب طی کنند:

  • انتخاب موضوع پایان نامه
  • انتخاب استاد راهنما و مشاور
  • تکمیل فرم انتخاب موضوع پایان نامه و ارائه به مدیر گروه
  • تکمیل پروپوزال زیر نظر استاد راهنما و مشاور و ارائه پرپوزال به گروه تخصصی
  • تصویب پرپوزال در گروه تخصصی و ارسال به پژوهش دانشکده
  • صدور کد برای پایان نامه
  • نگارش پایان نامه
  • اعلام آمادگی دفاع و داوری پایان نامه
  • برگزاری جلسه دفاع از پایان نامه
  • ثبت نمره نهایی

آموزش گام به گام نوشتن پایان نامه

۱ -دانشجو موظف است قبل از ترم اخذ پایان نامه، استاد پایان نامه مشاور و موضوع آن را مشخص و طی نامه رسمی به گروهمربوطه جهت تصویب اعلام نماید.

۲ -چنانچه پایان نامه احتیاج به حمایتهاي مالی داشته باشد لازمست دانشجو فرمهاي مربوطه را کامل و پس از تایید استاد راهنمابه گروه ارائه دهد.

۳ -دانشجو موظف است در زمان مجاز تحصیل،به انجام امور مربوط به پایان نامه پرداخته و بنا به درخواست استاد راهنما گزارشپیشرفت کار را به وي ارائه نماید.

۴ -تمدید سنوات جهت انجام پایان نامه فقط تا ۲ ترم تحصیلی و با تقاضاي دانشجو، موافقت استاد راهنما تصویب شوراي تحصیلاتتکمیلی دانشکده میسر است.

۵ -داوران به پیشنهاد کمیته تحصیلات تکمیلی گروه آموزشی و تایید معاون تحصیلات تکمیلی دانشکده مشخص و پایان نامهتوسط دانشجو دو هفته قبل از تاریخ دفاع می بایست به داور تسلیم و گواهی مربوطه نیز به آموزش دانشکده تحویل شود.

۶ -آگهی اعلام دفاع که محتوي موضوع پایان نامه، تاریخ، ساعت و مکان برگزاري جلسه دفاع از پایان نامه می باشد می بایست درحداقل ۳ نسخه توسط دانشجو آماده وپس از مهمور نمودن توسط اداره آموزش دانشکده در گروه، کتابخانه و مکانهاي مناسب یکهفته قبل از دفاع نصب گردد.

۷ -پس از انجام دفاع دانشجو حداکثر ۱۵ روز مهلت دارد که کلیه اصلاحات لازم که از سوي داوران به وي اعلام شده را بر رويپایان نامه اعمال و پس از تایید شکل نهایی آن توسط آموزش دانشکده که دو نسخه از پایان نامه را بهمراه تایید استاد راهنما بهآموزش تحویل نماید.

چگونه پایان نامه را شروع کنیم؟

دانشجویان بهتر است پیش از آغاز کارهای پایان نامه نکات زیر را بررسی نموده و تا حد امکان رعایت نمایند.
نکات کلیدی

– از استاد راهنما و مشاور خود درخواست کنید به عنوان راهنمایی برای اشکال، محتوا و سبک انجام، چند رساله یا پایان نامه جدید در رشته شما در اختیار شما قرار داده و یا معرفی نمایند.(خودتان هم میتوانید چند نمونه از وبسایت های مربوطه تهیه نمایید.)

– قبل از آغاز انجام پایان‌نامه و رساله قوانین دانشگاه یا دپارتمان خود را با محوریت ارسال رساله مطالعه کنید.

– قبل از آغاز انجام پایان‌نامه دکتری و ارشد در مورد تمام بخش ها و فصول رساله خود طرح ریزی کنید؛ اثر خود را به ترتیب مرور کنید: مواد و روش ها/تکنیک های آزمایش، یافته ها، مقدمه و بحث.

مشاهده  انجام پایان نامه | انجام پایان نامه دکتری | انجام پایان نامه ارشد | انجام تضمینی پایان نامه

– بررسی کنید که آیا برای دپارتمان شما الگوی آماده برای رساله یا پایان نامه وجود دارد یا خیر و در صورتی که وجود داشته باشد از آن استفاده کنید.

– در کل فرآیند پروژه خود، مواد و روش ها/تکنیک های آزمایشی و منابع را بر روی فایل های کامپیوتری مناسب تایپ و ذخیره کنید.

راهنمای انجام پایان نامه ارشد

مراحل انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری

۱٫ انتخاب موضوع پایان نامه

قبل از شروع کارهای پایان نامه کارشناسی ، اولین قدم انتخاب موضوع پژوهش است. برای این کار لازم است تا دانشجو برای خود یک استاد راهنما انتخاب کند. استاد راهنما با توجه به زمینه کاری خود، تعدادی از مقالات چاپ شده در مجلات بین المللی معتبر را به دانشجو می دهد و از او می خواهد که این مقالات را یک مطالعه سطحی (چکیده، تعاریف اصلی و مقدمه فصل اول را بخواند) کند. بعد از این مرحله دانشجو با توجه به علاقمندی های پژوهشی خود یک یا احتمالا ۲ مقاله در حیطه و اسکوپ رشته خود انتخاب می کند.
بهتر است که انجام پایان نامه را به ترم آخر موکول نکنید و از ترم ۳ شروع کنید تا پس از اتمام پایان نامه زمان برای استخراج و چاپ مقاله داشته باشید.

۲٫ نوشتن پروپوزال

بعد از انتخاب موضوع پایان نامه، کار انجام پایان نامه شروع میشود. اگر زبان انگلیسی شما (معمولا زبان مقالات بین المللی انگلیسی است) تا حدی خوب باشد، وقت خود را صرف این که مقاله را دقیقا ترجمه نماید و روی کاغذ بنویسید نخواهید داشت و با خواندن بخش چکیده مقاله خواهید فهمید که آیا این مقاله به درد شما خواهد خورد یا نه. باید مطالعات کافی در زمینه موضوع انتخابی خود داشته باشید تا بتوانید پروپوزال خود را بنویسید.

۳٫ نوشتن مقدمه مقاله

اگر مطالعات خوبی در خصوص موضوع خود داشته باشید، بعد از تائید پروپوزال شما از سوی دانشگاهتان، می توانید نوشتن بخش مقدمه پایان نامه خود را آغاز کنید. در حین مطالعه، تعاریف اصلی مقاله را گرد آوری کرده و نکات مهم را در یک دفترچه یا وورد کامپیوتر خود با ذکر منبع یاداشت کنید.

۴٫ نوشتن روش کار

پس از تایید پروپوزال از طرف دانشگاهتان، ابتدا یک روش کار کلی برای مراحل پایان نامه خود داشته باشید و آنها را بنویسید. بهتر است یک زمانی را برای سپری کردن در کتابخانه دانشگاهتان و خواندن پایان نامه های دانگاه بپردازید تا فرمت کلی پایان نامه ها را بدست آورید و بعد آن می توانید راحت تر مراحل کار را طرح کنید.
شما قصد دارید در هر فصل چه کلیتی را طرح کنید . هر فصل چه سیری از مباحث را دنبال می کند. به عبارتی از کدام نقطه آغاز می شود و در کدام نقطه به پایان می رسد
هر بحث حدودا چند صفحه به طول خواهد انجامید (که کاملا تقریبی و نشان دهنده اهمیت نسبی بحث ها و تمرکز یا تاکید بر آنها در کار شماست)

راهنمای انجام پایان نامه دکتری

۵٫ بخش نتیجه گیری

معمولا نتایج و تحلیل داده هایی است که جمع آوری نموده اید. این بخش هم به موازات انجام خود پژوهش قابل پیگیری است و قسمت های مهمی از آن را می توان قبل آماده نمود.

۶٫ بخش بحث و گفتگو

در این بخش باید راجع به صحت نتایج بحث شود. اعتبار سنجی نتایج بخش مهمی از این فصل می باشد. اگر در اعتبار سنجی نتایج اختلافی بین نتایج به دست آمده با پژوهش های قبلی باشد باید برای آن دلایل منطقی و قانع کننده بیاورید. در انتهای این فصل هم باید بگویید که این نتایجی که به دست آورده اید چه معنایی می دهد.

۷٫ بخش چکیده مقاله

چکیده پایان نامه: در چکیده پایان نامه باید به طور خلاصه توضیح بدهیم که :

چه مساله ای را بررسی کرده ایم؟

چرا این موضوع اهمیت دارد؟

از چه روشی این کار را انجام داده ایم؟

پژوهش ما چه معنایی دارد و مهم ترین نتایجی که به دست آورده ایم چه هستند؟

۸٫ مرتب کردن منابع

تنظیم منابع یکی از مراحل مهم و طولانی انجام پایان نامه است. بنابراین بهتر است در طراحی آنها حوصله به خرج دهید و نظم قابل قبولی را برای آنها در نظر بگیرید.

فرمت مواخذ بسیار متنوع و وابسته به شخص است.

در همه منابع اطلاعات کامل منبع را ذکر کنید.

در همه فیش ها نقل قول مستقیم و غیر مستقیم را مشخص کنید (زیرا برخی عادت دارند در هنگام فیش برداری عبارات را با زبان دیگری بنویسند)

شماره صفحه را به صورت دقیق ذکر کنید تا به درد سر نیفتید.

راهنمای انجام پایان نامه ارشد و دکتری

فصول پایان نامه ارشد و دکتری

یک پایان نامه استاندارد از ۵ فصل اصلی تشکیل می شود که فصول زیر را شامل می شود:

  • مقدمه
  • مروری بر پیشینه ی تحقیق
  • روش تحقیق
  • نتایج
  • بحث و پیشنهادات
مشاهده  رشته مدیریت مالی | مشاوره انجام پایان نامه چاپ مقاله مدیریت مالی ارشد دکتری

نحوه نوشتن پایان نامه ارشد و دکتری

همانطور که می دانید هر پایان نامه شامل ۵ فصل بوده و هر فصل هم به چند بخش تقسیم می شود. هر فصل در پایان نامه خود با مقدمه ای کوتاه آغاز می شود و با نتیجه گیری به اتمام می رسد. در این قسمت از مقاله به نحوه نوشتن پایان نامه می پردازیم.

معمولا در مقدمه، روش های انجام پایان نامه، اهداف مورد نظر در پایان نامه ، نحوه ی انجام تحقیق و تحلیل ها و جمع آوری داده ها و به دست آوردن نتیجه ها مورد بحث قرار می گیرد. مرور منابع و اهمیت موضوع تحقیق در رابطه با مسئل توسعه در یک کشور نیز در مقدمه انجام می شود. در هر پایان نامه چکیده مختصری از اهداف و ساختار پایان نامه هم در ابتدای آن ارائه می شود.

انجام پایان نامه که در ۵ فصل طراحی شده ، با فصل اول که مشخص کننده ساختار کلی پایان نامه و ارائه روش ها و اهداف و مراحل مختلف انجام پایان نامه است، شروع می گردد که این فصل بنا به نظر دانشجو و تایید استاد راهنما سازمان بندی و مراحل مختلف پایان نامه را مشخص می کند.

فصل دوم پایان نامه که به مرور ادبیات موضوعه و بررسی پژوهش های گذشته مرتبط با موضوع پایان نامه اختصاص دارد ، مشخص کننده کارهای صورت گرفته در موضوع پایان نامه و مشخص کننده اهداف ما برای انجام پایان نامه می باشد که این مرحله نیز با نظر دانشجو و با تایید استاد راهنما انجام می شود.

در فصل سوم نیز شیوه های انجام پایان نامه و روش های تحقیق و نحوه جمع آوری داده ها به همراه بحث پیرامون پرسشنامه و بررسی اعتبار مراحل مختلف پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و یا در گروه های فنی و مهندسی مدل سازی پایان نامه با تایید مستقیم و راهنمایی استاد راهنما و با اعمال نظرات نهایی استاد راهنما انجام می گردد . این مرحله تقریبا مشخص کننده اعتبار پایان نامه می باشد مرحله اصلی پژوهش بر مبنای این فصل انجام می شود بنابراین نظرات استاد راهنما و تایید ایشان برای این فصل بسیار ضرروری می باشد.

در فصل چهارم پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری تحلیل ها و بررسی مدل های پیاده سازی شده و همچنین پیاده سازی ها و شبیه سازی های گوناگون با ارائه نمودارهای تحلیلی انجام می گردد . در واقع این فصل مهم ترین فصل در انجام پژوهش و پیاده سازی ایده های پایان نامه است.

و در فصل پنجم هم نتیجه گیری از طرح کلی کار و ارائه پیشنهاد برای ادامه پژوهش در زمینه موضوع پایان نامه انجام می گردد . نکته مهم درباره فصل پنجم این است که این فصل باید با توجه به مطالب عنوان شده در مقدمه و مقایسه نتایج بدست آمده با هدف های از قبل تعیین شده نگارش شود . دستیابی های نوین در این فصل ذکر می شوند و مورد تجزیه تحلیل قرار می گیرند.در پایان این فصل ارائه دهنده پایان نامه چند موضوع را به منظور انجام تحقیقات بعدی در راستای تحقیق خود پیشنهاد می دهد.

در نوشتن پایان نامه به چه نکاتی باید توجه کرد؟

می توانید تنظیم منایع را از فصل ها آغاز نمایید برای هر فصل یک رنگ جداگانه در نظر بگیرید و تمام منابع را بنویسید و به مرور که حجم منابع افزایش پیدا کرد نظم کاری از دست تان خارج نشود.

مشاهده  انجام رساله دکتری مدیریت مالی + آموزش گام به گام

باید گفت این روزها کار نگارش پایان نامه کارشناسی این روزها با توجه به حجم زیاد کارهای قبلی انجام شده و زیاد شدن کتاب های الکترونیکی، فرآیندی بسیار ساده است و شما نباید هیچ نگرانی در این زمینه داشته باشید. به عنوان مثال می توانید به کتابخانه دانشگاه خود مراجعه نمائید و بسیاری از تعاریف اولیه را از روی پایان نامه های قبلی کار شده بنویسید. تنها دقت کنید که مراجع و منابع این تعاریف را هم یاداشت نمائید چون از شما سئوال خواهد شد که این تعریف را چه کتابی استخراج نموده اید.
دانشجویان عزیز اگر قصد یک پژوهش تمام عیار و با کیفیت را دارید حداقل یک قدم از استاد راهنمای خود جلوتر روید و میزان مطالعه خود را در روز افزایش دهید.

بسیاری از دانشجویان کارشناسی بعد از مراجعه به استاد راهنمای خود تنها به دنبال کارهایی می گردند که ساده باشد، براحتی بتوانند در آن موضوع، مقاله ISI چاپ کنند و خیلی زود بتوانند دفاع نمایند. اما اگر شما واقعا قصد پژوهش دارید، از واژه سخت نترسید. اگر استاد گفت فلان موضوع هست ولی اندکی سخت است مردد و دو دل نشوید.

نحوه تایپ پایان نامه

  • تایپ پایان نامه باید در یک روی کاغذ و توسط چاپگری با نوار تازه و تمیز صورت گیرد.
  • صفحات پایان نامه باید از یک جنس و بهتر است کاغذ تحریر هفتاد گرمی باشد . از بکاربردن کادر و تزئینات به دور متن تایپ شده خودداری شود.
  • محدوده خطوط تمام صفحات باید یکسان رعایت شود. فاصله شروع خطوط تا لبه بالایی و پایینی ۳ سانتی متر است و فاصله
  • تا سمت چپ کاغذ ۲ سانتی متر و تا سمت راست ۳ سانتی متر می باشد که محیط تایپ ۷/۲۳ ×۱۶است. تا علاوه بر مناسب بودن برای چهارچوب میکروفیش برای برش صحافی نیز کافی باشد. این محدودیت ها در مورد دیاگرام ها، جداول، نقشه ها، عکس ها، فهرست ها اشکال و غیره نیز باید رعایت شود.
  • توضیح جداول دربالا و توضیح اشکال و عکس ها در زیر آنها قرار می گیرد.
  • حتی المقدور باید از استفاده از صفحات بزرگ در پایان نامه خودداری کرد. و آنها را از طریق فتوکپی هاي مخصوص کوچک و استاندارد نمود. ولی در صورت اجتناب ناپذیربودن، باید با دقت آن صفحه را به داخل پایان نامه به گونه ای تا نمود که لبه آن از دیگر صفحات بیرون نزند.
  • از فونت با سایزهای زیر جهت تایپ استفاده می شود:

عنوان فصل ها ۱۴pt
عنوان بخش ها :۱۳pt) Bold )
عنوان زیر بخش ها :۱۲pt) Bold )
متن اصلی :۱۲pt
زیر شکل و جداول :۱۱pt
مراجع :۱۱pt

 

مدیک تز سامانه برتر مشاوره رساله پزشکی

با مدیریت تز آنلاین

تلفن های تماس : 09353132500 و 09199631325

افزودن نظر شما

error: Content is protected !!