بزرگترین سامانه مشاوره انجام پایان نامه های پزشکی

ایران ، سعادت آباد

مدیکال تز

8:00 تا 20:0

شنبه تا پنج شنبه

انجام پایان نامه ارشد صفر تا صد یا همان صفر تا صد انجام پایان نامه ارشد
6 آوریل, 2021

انجام پایان نامه ارشد صفر تا صد یا همان صفر تا صد انجام پایان نامه ارشد

انجام پایان نامه ارشد صفر تا صد یا همان صفر تا صد انجام پایان نامه ارشد

انجام پایان نامه ارشد صفر تا صد یا همان صفر تا صد انجام پایان نامه ارشد : این‌روزها با توجه به گسترش چشم‌گیر آموزش عالی در کشورمان ،به خصوص تحصیلات تکمیلی، بسیاری از دانشجویان این مقاطع را می‌بینیم که برای نوشتن پایان‌نامه کارشناسی‌ ارشد سردرگم هستند. دقیقاً نقطه‌ی آغاز کار را نمی‌دانند و همین موضوع موجب نگرانی های زیادی در آنها شده است. به همین دلیل سعی کردیم در این مقاله صفر تا صد انجام پایان نامه ارشد را برای دانشجویان عزیزی که در این راه دچار مشکل هستند را بیان کنیم تا بوسیله مطالعه این مقاله بتوانند انجام پایان نامه ارشد خود را به نحو احسن به پایان برسانند. تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

هدف از نوشتن پایان نامه ارشد چیست؟

یکی از اهداف نگارش پایان‌نامه کارشناسی‌ ارشد، این است که در این دوره دانشجو با اصول اولیه پژوهش و کار علمی آشنا بشود. بتواند منابع و مراجع را به‌طور صحیح و منظم جمع آوری کند و در مورد مناسب از آنها استفاده نماید. تعاریف اولیه و سیر تاریخی مسئله خود را بشناسد و آنها را فهرست نماید. موضوع مورد علاقه خود را تا حدی بشناسد و  در انجام مقالات پژوهشی مهارت کسب کند.

صفر تا صد انجام پایان نامه ارشد

همانطور که می دانید آخرین مرحله بعد از اتمام همه ی درس ها در کارشناسی ارشد ، روبرو شدن با چالش پایان نامه است. ولی این آخرین مرحله، احتمالا سخت ترین مرحله نیز هست. شما باید به پایان نامه کارشناسی ارشد جور دیگری نگاه کنید و حتما برای انجام آن نیاز به کمک خواهید داشت.همیشه در ذهن خودتان روز دفاع از پایان نامه را تصور کنید. برای رسیدن و با موفقیت گذراندن آن روز لازم است تا مراحل زیر را به درستی طی کنید. در این قسمت از مقاله به مراحل انجام پایان نامه ارشد می پردازیم

انتخاب موضوع پایان نامه ارشد

اول باید یک موضوع خوب برای پایان نامه انتخاب کنید. انتخاب موضوع مناسب برای انجام پایان نامه ارشد که به آن علاقه دارید، بسیار اهمیت دارد. چرا که پروسه انجام آن برای شما فارغ از مبحث دریافت نمره، لذت بخش خواهد بود. در نتیجه انتخاب موضوع پایان نامه ارشد به کیفیت نهایی انجام کار از این منظر نیز وابسته است. توجه داشته باشید که مراحل انجام پایان نامه ارشد و متن نگارش شده آن باید در عین خلاصه بودن کامل و جامع باشد و کلیه مباحث مربوطه را پوشش دهد. دامنه تحقیق در مورد پایان نامه ارشد می بایست یک ساله الی شش ماهه به اتمام برسد.

نکاتی که باید در انتخاب موضوع پایان نامه ارشد به آن توجه کنید شامل موارد زیر می باشد:

موضوع مورد نظرتان می تواند یک نظریه، مولف یا بازه ی زمانی خاص باشد. سپس می توانید به این مسئله فکر کنید که روند تحقیق تان چگونه پیش برود. در حقیقت با فکر کردن به علاقه مندی های آکادمیک تان می توانید این موضوع را به خوبی پیش ببرید.

در صورت وجود مشکل در این زمینه درس های دوره کارشناسی تان را مرور کنید و ببینید آیا موضوع

خاصی وجود دارد که به آن علاقه مند باشید؟ یا خیر.

موضوع پایان نامه رشته های مختلف نباید تکراری باشد.

موضوع پایان نامه با تخصص مشاوره استاد راهنما و مشاور انتخابی شما باید یکسان باشد.

همچنین باید در حوزه تخصصی تحصیلی شما باشد.

لازم به ذکر است که ۲ نمره از کل نمره پایان نامه رشته های مختلف مرتبط با ارائه مقاله است. پس نگارش مقاله می بایست از مرحله شروع پیشنهاد موضوع آغاز شود، تا فرصت و امکان استخراج آن به آسانی وجود داشته باشد. جالب است بدانید که، توجه به اولویت های تحقیقاتی سازمان های دیگر در مورد انتخاب موضوع پایان نامه به شما کمک هزینه های لازم را برای پیشبرد آن خواهد داد.

انتخاب استاد راهنما و مشاور برای مراحل انجام پایان نامه ارشد

همانطور که در قسمت بالا مقاله اشاره شد، توجه به تخصص استاد راهنما برای مراحل انجام پایان نامه رشته های مختلف بسیار اهمیت دارد. شما برای دریافت راهنمایی های بیشتر برای انجام پروپوزال می توانید مشورت های لازم را از ایشان دریافت کنید.

مشاهده  نوشتن مقدمه پایان نامه و نحوه نوشتن مقدمه پایان نامه

نکاتی که باید در انتخاب استاد راهنما و مشاور پایان نامه ارشد به آن توجه کنید شامل موارد زیر می باشد:

ارائه سابقه تحصیلی و فرم انتخاب موضوع به استاد راهنما از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

مورد بعدی که در این زمینه به آن توجه نمایید این است که، توجه به آزاد بودن وقت استاد مورد نظر برای پذیرش شما به عنوان دانشجو برای ارائه راهنمایی ها جهت انجام پایان نامه ارشد یا رساله دکتری بسیار مهم است.

انتخاب استاد مشاور و همچنین مشاور صنعتی با راهنمایی استاد راهنما می تواند انجام شود؛ به شرطی که بتوانید رضایت وی را جلب نمایید. پس در اصل، چک کردن ظرفیت پذیرش استاد راهنما و استاد مشاور بر عهده دانشجو است؛ اساتید هم باید قبل از امضای فرم درخواست به سقف پذیرش دانشجو خود توجه داشته باشند. در نتیجه بسیاری از اساتید در صورت تکمیل بودن ظرفیت پذیرش باید از ارسال فرم و ارجاع دادن دانشجو به حوزه معاونت پژوهشی اجتناب کنند، تا وقفه خاصی در کار وی پیش نیاید. در صورت عدم رعایت موارد گفته شده عواقب کار بر عهده دانشجو و استادان خواهد بود.

در صورتی که اساتید مربوطه برای اولین بار است که با واحد همکاری می کنند، شما به عنوان دانشجو باید تصویر آخرین مدرک تحصیلی تان را به همراه رزومه تحصیلی و پژوهشی برای آنها ارسال کنید. همچنین تصویر کارت ملی، صفحه نخست شناسنامه و صفحه اول دفترچه بیمه، آخرین حکم کارگزینی این اساتید به کارشناس تحصیلات تکمیلی باید تحویل داده شود.

پرداخت حق الزحمه اساتید مربوطه، با اعلام شماره حساب بانکی ایشان به امور پژوهشی نیز امر ملزوم بعدی است که باید انجام شود. این قوانین و مقررات از سوی سازمان تامین اجتماعی وضع شده است.

برای طی کردن مراحل انجام پایان نامه ارشد بهتر است به نکات زیر توجه کنید:

  • برای انجام بهتر پایان نامه ارشد، می توانید هفته ای یکبار استاد راهنما را ملاقات کنید و گزارش پیشرفت کار را به او ارائه نمایید. در قانون انجام کار شما باید هر دو ماه یک بار این گزارش را به دانشگاه ارائه کنید. همچنین بهتر است زمان زیادی را به مطالعه سابقه تحقیق تان قرار دهید.
  • انتخاب بهترین راه ممکن و استفاده از تجربه دیگران مسیر مشخص و منظمی به مراحل انجام پایان نامه تان خواهد داد. برای انجام تحقیق بهتر و استفاده از تجربیات دیگر به شکلی موثر تر می توانید به سراغ گزارش های تحقیق یا مجموعه مقالات کنفرانس ها بروید. در نتیجه از دوباره کاری، پرهیز خواهید کرد.
  • شماره گذاری کردن مطالب تهیه شده در فهرست سازی به شما کمک خواهد کرد.
  • ذکر منبع و مرجع تمامی شکل ها به همراه جدول ها و نمودار ها در همان محل، برای مراحل انجام پایان نامه ارشد از اهمیت کلیدی برخوردار است.
  • همچنین می بایست در فهرست مطالب که در انتهای گزارش خود درج می کنید، منابع را با فرمت مورد نظر دانشگاه تان بیاورید.
  • سپس بهتر است مقالات تهیه شده را به استاد راهنما ارائه کنید و از ایشان نظر خواهی انجام دهید.
  • ارائه فصل بندی پروژه و سپس مکتوب کردن آن پس از ارائه به استاد راهنما نکته مهم بعدی است که باید به خاطر داشته باشید.
  • صحت سنجی و ارائه آن به شکل درست نیازمند روند حساب شده ای است؛ تا داده های واقعی و یا مقایسه یک مدل به جز مدل خود را به صورت صحیح و مفید ارائه دهید. برای انجام این کار به بهترین شکل ممکن بهتر است چند کتاب در مورد ادبیات گزارش نویسی مطالعه کنید، تا بتوانید موارد مرتبط با رعایت دستور نگارش پایان نامه رشته های مختلف را به شیوه صحیح انجام دهید
مشاهده  رشته محیط زیست مشاوره انجام پایان نامه و چاپ مقاله محیط زیست در مقطع ارشد و دکتری

پر کردن فرم تایید موضوع پایان نامه ارشد و ارائه به مدیر گروه

این مرحله نیز با رعایت اصول و نکات ذکر شده در قسمت انتخاب موضوع پایان نامه ارشد به مدیر گروه تخصصی انجام می شود. برای اینکه موضوعی تکراری را انتخاب نکنید، می توانید به پایگاه های مرتبط مراجعه کنید، تا مطمئن شوید که موضوع انتخابی تان یونیک است و یا تا به حال به آن پرداخته نشده است.

در صورتی که مطمئن شدید که چنین موضوعی بهترین گزینه ممکن برای انتخاب است، از نتایج به دست آمده در سایت های مربوطه پرینت بگیرید و آن را به فرم ذکر شده بچسبانید کنید.

تایید شدن موضوع و آماده سازی پروپوزال

پس از تایید شدن موضوع توسط مدیر گروه باید نهایتا تا ۲ هفته به تالیف و آماده سازی پروپوزال مشغول شوید. این کار، همانطور که ذکر شد باید زیر نظر استاد راهنما و استاد مشاور انجام شود و سپس در شورای تخصصی گروه می بایست به مدیر گروه تحویل داده شود.

نگارش و ارائه پروپوزال

در اصل، پروپوزال فرم پیشنهاد تحقیق دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد است که زیر نظر استاد راهنما و مشاور برای موضوع پایان نامه رشته های مختلف با ارائه: بیان مسئله، اهداف تحقیق، روش کار، سابقه تحقیق انجام می شود؛ این اطلاعات به صورت جداگانه پر شود. در اصل، تصویب پایان نامه ارشد شما به ارائه این پروپوزال وابسته است.

شما می بایست فرم پیشنهادتان را از سایت دانشگاه دریافت کنید و در آن ثابت کنید که انجام این تحقیق توسط شما، چه لزومی دارد. سپس برای گرفتن تایید اولیه آن را به مدیر گروه ارسال کنید. در نهایت باید آن را به تایید استادان راهنما و مشاور و کمیته بررسی برسانید. برای بررسی پروپوزال در هر نیمسال جلساتی تشکیل می شود. بعد از مطرح شدن طرح پروپوزال ها مواردی از آنها به تصویب می رسند و به شورای تحصیلات تکمیلی ارسال می شوند. هر گونه نقض موجود در این پیش نویس باعث رد شدن آنها خواهد شد. در صورتی که پروپوزال خود را در زمان تعیین شده ارائه ندهید، تبعات آن متوجه شخص شما به عنوان دانشجو خواهد بود.

نکاتی که باید در نگارش و ارائه پروپوزال پایان نامه ارشد به آن توجه کنید شامل موارد زیر می باشد:

ارائه پروپوزال برای انجام پایان نامه تمامی رشته ها یکسان است.

این پیش نویس، پژوهشی به شمار می آید که برای دریافت مدرک تحصیلی تان باید آن را به درستی ارائه کنید.

در این پیش نویس شما موضوعی که انتخاب کرده اید را توضیح می دهید و به اهمیت آن می پردازید.

بسته به رشته تحصیلی افراد، پروپوزال می تواند دستخوش تغییرات جزئی شود.

برای ارائه بهتر می توانید عنوان پایان نامه خود را کوتاه و مفید انتخاب کنید.

بهتر است از آوردن کلماتی مانند، بررسی، ارائه و ارزیابی در عنوان، خودداری کنید.

توجه داشتید باشید که هر پروپوزال و پایان نامه چارچوب خاصی دارد که باید قالب و فرمت آن را از سایت دانشگاه خود دانلود نموده و پایان نامه را طبق آن پیش ببرید.

فرق پروپوزال و پایان نامه چیست؟

به طور کلی پروپوزال شامل سه فصل مقدمه، پیشینه تحقیق و روش کار است و پایان نامه شامل ۵ بخش یعنی چکیده و مقدمه، پیشینه تحقیق، روش کار، تحلیل داده ها و بحث و نتیجه گیری است. بسیاری از دانشجویان تمامی مراحل پایان نامه را به خوبی انجام می دهند و از پسش بر می آیند اما در بخش تحلیل داده های آماری که معمولا با نرم افزارهای خاص مثل SPSS، MATLAB, SMART PLS و… انجام می شود متوقف می شود. برای این کار می توانید از افراد متخصص و با تجربه و موسساتی که به دانشجویان در انجام پایان نامه مشاوره می دهند کمک بگیرید.

مراحل تصویب پروپوزال

تصویب اولیه : در کمیته تخصصی گروه مورد نظر

تصویب نهایی: در شورای پژوهشی دانشکده: این شورا پروپوزال و درخواست دانشجو ها را به طور هفتگی بررسی و تایید یا رد می کند. قطعیت یافتن موضوع پروپوزال در این شورا هرگونه تغییر دهی در رابطه با آن را شامل نخواهد شد.
در صورتی که در مرحله پس از تایید موضوع توسط شورای پژوهشی دانشگاه باشید، می توانید تغییرات جزئی را قبل از دریافت کد شناسایی، اعمال کنید. در این صورت باید فرم مربوطه را با دریافت تایید استاد راهنما و مدیر گروه دریافت کرده و ارائه دهید. شما باید تایید نهایی را از طریق شورای  ذکر شده دریافت کنید.

مشاهده  رشته موسیقی | مشاوره انجام پایان نامه و چاپ مقاله موسیقی ارشد و دکتری

مراحل آمادگی برای جلسه دفاع از پایان‌نامه :

۱- دریافت و تکمیل فرم آمادگی برای دفاع

۲- امضاء استاد راهنما و استاد مشاور به منظور تایید آمادگی دانشجو برای دفاع (البته بدون درج تاریخ)

۳- تحویل مدارک زیر به گروه:

– فرم آمادگی برای دفاع

– یک نسخه پرینت از پایان نامه (نیازی به صحافی نیست اما ظاهر پایان نامه نباید مشکلی داشته باشد. فرمت‌ها باید رعایت شده

باشد)

– یک سی دی حاوی: فایل پایان نامه فایل پاور پوینت ارائه

فایل منابعی که در فهرست منابع آمده است (منابعی که نسخه کاغذی هستند نیازی به ارائه نیست)

– جدولی که استاد راهنما و استاد مشاور مشخص کرده باشند که در چه روزهایی و چه ساعاتی برای تشکیل جلسه می‌توانند به دانشکده تشریف بیاورند

– گواهی کاربرد نتایج پایان نامه در صنعت

– گواهی ارسال مقاله یا قبول چاپ مقاله به همراه مقاله‌های مورد نظر

۴- اخد تاریخ و ساعت دفاع و نام داور (معمولا دو تا چهار روز پس از انجام مرحله قبل)

۵- تهیه آگهی اعلام جلسه دفاع و تحویل پنج نسخه از آن به گروه

۶- انجام سایر امور اداری در محل دانشگاه

توصیه های مهم در جلسه دفاع :

زمان شما برای ارائه مطالب خود فقط ۲۰ دقيقه است. توجه داشته باشید که در حدود ۲ الی ۳ دقیقه (حداکثر ۵ دقیقه) به لزوم انجام تحقیق و تاریخچه تحقیقات انجام شده قبلی در زمینه کار خود بپردازید (حداکثر ۳ اسلاید) و باقیمانده زمان را به توضیح در مورد روش کار خودتان و یافته‌هایتان بپردازید.

نتیجه گیری و بحث در مورد یافته‌های شما مهمترین قسمت پایان نامه است که همگی مایل به شنیدن آن هستند.

صفحه اول پاور پوینت، صفحه عنوان باشد و قبل از شروع جلسه در حال نمایش باشد تا حاضرین با عنوان، محقق، استاد راهنما و سایر مطالب سمینار بیشتر آشنا شوند.

در صورتی که برای شما امکان دارد، بهتر است از رایانه خودتان استفاده کنید تا مشکلات عدم تطبیق فونت و نرم افزار برای شما پیش نیاید. در این حالت می‌توانید در متون فارسی از فونت‌های زیبایی که موجود است بجای فونت پیش‌فرض ویندوز استفاده کنید. در صورتی که امکان استفاده از رایانه خودتان میسر نیست، حتما چند ساعت قبل این کنترل‌ها را با رایانه محل سمینار کنترل کنید.

امور پس از برگزاری جلسه دفاع

در پایان جلسه دفاع، اصلاحات مورد نظر داوران را از ایشان بگیرید.

اصلاحات مورد نظر داوران را در پایان نامه خود اعمال کرده و به همراه یادداشت ایشان برای تایید شفاهی به هر دو داور خود مراجعه کنید.

در صورت تایید داوران، پایان نامه را نزد استاد راهنما و سپس استاد مشاور ببرید تا ایشان صفحه مخصوص را (فقط یک نسخه) امضاء نمایند.

پایان نامه را نزد دو داور ببرید تا ایشان نیز صفحه مخصوص را امضاء نمایند.

پایان نامه را نزد مدیر گروه ببرید تا ایشان نیز صفحه مخصوص را امضاء نمایند.

با راهنمایی استاد راهنما مقاله‌ای از پایان نامه خود برابر فرمت دانشگاه تهیه کنید. فرم مخصوصی وجود دارد که لازم است تا استاد راهنما مقاله را تایید کند.

 

 

مدیک تز سامانه برتر مشاوره رساله پزشکی

با مدیریت تز آنلاین

تلفن های تماس : 09353132500 و 09199631325

افزودن نظر شما

error: Content is protected !!