بزرگترین سامانه مشاوره انجام پایان نامه های پزشکی

ایران ، سعادت آباد

مدیکال تز

8:00 تا 20:0

شنبه تا پنج شنبه

انتخاب موضوع پایان نامه | انتخاب موضوع پایان نامه ارشد و دکترا
18 جولای, 2021

انتخاب موضوع پایان نامه | انتخاب موضوع پایان نامه ارشد و دکترا

انتخاب موضوع پایان نامه | انتخاب موضوع پایان نامه ارشد و دکترا

انتخاب موضوع پایان نامه | انتخاب موضوع پایان نامه ارشد و دکترا :

به یاد داشته باشید ، اگر متوجه شدید که موضوع شما آنقدرها که فکر می کنید قوی نیست ، معمولاً تغییر نظر و تغییر تمرکز در اوایل مراحل پایان نامه قابل قبول است. فقط مطمئن شوید که زمان کافی برای شروع یک موضوع جدید را دارید و همیشه با سرپرست یا بخش خود مشورت کنید. تصمیم گیری در مورد موضوعی برای پایان نامه ، پایان نامه یا پروژه تحقیقاتی شما اولین قدم برای اطمینان از این است که تحقیقات شما تا حد ممکن روان است. هنگام انتخاب موضوع ، توجه به موارد زیر مهم است:

نیازهای موسسه و بخش شما
حوزه های دانش و علاقه شما
ارتباط علمی ، اجتماعی یا عملی
در دسترس بودن داده ها و منابع
طول و مدت زمان پایان نامه شما
اگر هنوز ایده پایان نامه ندارید ، دشوار است که بدانید از کجا شروع کنید. برای شروع محدود کردن ایده های خود ، این مراحل را دنبال کنید.

مرحله ۱: الزامات را بررسی کنید
اولین قدم بررسی نیازهای عملی برنامه آموزشی شما است. این دامنه آنچه را که شما می توانید تحقیق کنید ، تعیین می کند.

حداقل و حداکثر تعداد کلمات چقدر است؟
مهلت چه زمانی است؟
آیا شما باید از بین لیست موضوعات یکی را انتخاب کنید ، یا اینکه باید خودتان به موضوعی فکر کنید؟
آیا این تحقیق باید دارای گرایش آکادمیک یا حرفه ای باشد؟
آیا شرایط روش شناختی وجود دارد (به عنوان مثال آیا شما مجبور به انجام کارهای میدانی هستید یا از انواع خاصی از منبع استفاده می کنید)؟
آیا محدودیت دیگری وجود دارد؟

برخی از برنامه ها نیازهای سختگیرانه تری نسبت به بقیه دارند. ممکن است به شما فقط تعداد کلمات و مهلت داده شود یا ممکن است لیست محدودی از موضوعات و رویکردها را برای انتخاب داشته باشید. اگر در مورد آنچه از شما انتظار می رود تردید دارید ، همیشه از هماهنگ کننده دوره یا بخش خود سوال کنید.

مرحله ۲: یک زمینه گسترده تحقیق را انتخاب کنید

با فکر کردن در مورد زمینه های مورد علاقه خود در موضوعی که می خوانید شروع کنید. نمونه هایی از ایده های گسترده عبارتند از:

ادبیات قرن بیستم
تاریخ اقتصادی
سیاست بهداشت
بازاریابی آنلاین

بهتر است رشته ای را انتخاب کنید که قبلاً با آن آشنایی داشته باشید تا مجبور نشوید تحقیقات خود را کاملاً از ابتدا شروع کنید. لازم نیست در این زمینه متخصص باشید ، اما اگر قبلاً چند مقاله خوانده اید ، این یک نقطه شروع خوب برای اطلاعات بیشتر به شما می دهد.

مشاهده  رشته بیوانفورماتیک | مشاوره انجام پایان نامه و چاپ مقاله بیوانفورماتیک در مقطع ارشد و دکتری

مرحله ۳: به دنبال کتاب و مقاله باشید

سعی کنید چند شماره اخیر از برترین مجلات در زمینه خود را مرور کرده و مقالات پر استناد آنها را نیز بررسی کنید. برای الهام بخشیدن ، می توانید Google Scholar ، پایگاه داده های خاص موضوع و منابع کتابخانه دانشگاه خود را جستجو کنید.

اگر قبلاً مقالاتی را در این زمینه خوانده اید ، لیست منابع آنها را بررسی کنید تا منابع مفیدتری پیدا کنید. همانطور که می خوانید ، ایده های خاص مورد علاقه خود را یادداشت کنید و یک لیست کوتاه از موضوعات احتمالی قرار دهید.

مرحله ۴: طاقچه ای پیدا کنید

بعد از انجام خواندن اولیه ، وقت آن است که محدوده وسیع خود را محدود کنید. این می تواند یک روند تدریجی باشد و موضوع شما باید بیشتر و بیشتر شود. به عنوان مثال ، از ایده های بالا ، ممکن است اینگونه محدود کنید:

ادبیات قرن بیستم ادبیات ایرلندی قرن بیستم شعر ایرلندی پس از جنگ
تاریخ اقتصادی تاریخ اقتصادی اروپا تاریخ اتحادیه کارگری آلمان
خط مشی بهداشت سیاست بهداشت باروری حقوق تولید مثل در آمریکای جنوبی
بازاریابی آنلاین بازاریابی شبکه های اجتماعی استراتژی های تعامل رسانه های اجتماعی
همه این مباحث هنوز به اندازه کافی گسترده هستند که می توانید تعداد زیادی کتاب و مقاله در مورد آنها پیدا کنید. سعی کنید طرحی خاص را پیدا کنید که هنوز افراد زیادی درباره آن تحقیق نکرده اند (مانند نویسنده یا دوره زمانی نادیده گرفته شده) ، سوالی که هنوز مورد بحث است یا یک مسئله عملی بسیار رایج.

اگر در حال حاضر تحقیقات زیادی انجام شده و در مورد موضوع شما اتفاق نظر وجود داشته باشد ، توجیه ارتباط کار شما دشوارتر خواهد بود. اما باید اطمینان حاصل کنید که ادبیات کافی در این زمینه وجود دارد تا پایه محکمی برای تحقیقات خود فراهم کند.

در این مرحله ، مطمئن شوید که چند ایده پشتیبان دارید – هنوز زمان برای تغییر تمرکز وجود دارد. اگر موضوع شما طی چند مرحله بعدی به نتیجه نرسید ، می توانید موضوع دیگری را امتحان کنید. بعداً ، در بیان مسئله و سوالات تحقیق ، تمرکز خود را حتی بیشتر کاهش خواهید داد.

مشاهده  رشته مهندسی مواد و مشاوره انجام پایان نامه و چاپ مقاله مهندسی مواد در مقطع ارشد و دکتری

مرحله ۵: نوع تحقیق را در نظر بگیرید

در این مرحله ، بهتر است به این فکر کنید که می خواهید چه نوع تحقیق را انجام دهید. آیا عمدتا بر روی موارد زیر تمرکز خواهید کرد:

جمع آوری داده های اصلی (به عنوان مثال تجربی یا تحقیق میدانی)؟
تجزیه و تحلیل داده های موجود (به عنوان مثال آمار ملی ، سوابق عمومی یا بایگانی ها)؟
تفسیر اشیا فرهنگی (به عنوان مثال رمان ، فیلم یا نقاشی)؟
مقایسه رویکردهای علمی (به عنوان مثال نظریه ها ، روش ها یا تفاسیر)؟

بسیاری از پایان نامه ها بیش از یکی از این پایان نامه ها را ترکیب خواهند کرد. گاهی اوقات نوع تحقیق آشکار است: اگر موضوع شما شعر ایرلندی پس از جنگ باشد ، احتمالاً عمدتاً شعرها را تفسیر می کنید. اما در موارد دیگر ، رویکردهای مختلفی وجود دارد. اگر موضوع شما حقوق تولید مثل در آمریکای جنوبی است ، می توانید اسناد سیاست عمومی و پوشش رسانه ای را تجزیه و تحلیل کنید ، یا می توانید از طریق مصاحبه و نظرسنجی ، داده های اصلی را جمع آوری کنید.

شما هنوز مجبور نیستید طرح و روش تحقیق خود را نهایی کنید ، اما نوع تحقیق در کدام یک از جنبه های موضوع امکان پذیر است تأثیر بگذارد ، بنابراین عاقلانه است که با محدود کردن ایده های خود ، این موضوع را در نظر بگیرید.

به خاطر داشته باشید که جمع آوری داده های اصلی به زمان زیادی نیاز دارد. اگر وقت زیادی برای صرف پایان نامه ندارید ، بهتر است تمرکز خود را بر روی تجزیه و تحلیل داده های موجود از منابع اولیه و ثانویه بگذارید.

مرحله ۶: ارتباط را تعیین کنید
مهم است که موضوع شما برای شما جالب باشد ، اما شما همچنین باید از لحاظ آکادمیک ، اجتماعی یا عملی مرتبط باشید.

ارتباط علمی به این معنی است که تحقیق می تواند خلا in دانش را پر کند یا به بحث علمی در زمینه شما کمک کند.
ارتباط اجتماعی به این معنی است که تحقیق می تواند درک ما از جامعه و اطلاعات را ارتقا بخشد.

تحول اجتماعی
ارتباط عملی به این معنی است که این تحقیق می تواند برای حل مشکلات عینی یا بهبود فرایندهای زندگی واقعی مورد استفاده قرار گیرد.
ساده ترین راه برای اطمینان از مرتبط بودن تحقیقاتتان ، انتخاب موضوعی است که به وضوح به موضوعات یا بحث های روز ، چه در جامعه بزرگ و چه در رشته دانشگاهی شما مرتبط باشد. وقتی مسئله تحقیق خود را تعریف می کنید ، باید ارتباط آن به وضوح بیان شود.

مشاهده  ساختار رساله دکتری چگونه است؟ | منظور از رساله دکتری چیست؟

اگر برنامه شما متمرکز بر آموزش حرفه ای است ، باید به رابطه حرفه ای پایان نامه خود نیز توجه کنید – به عنوان مثال ، با انتخاب یک زاویه تجاری که در اشتغال آینده مفید خواهد بود. اگر پایان نامه خود را در رابطه با یک شغل یا دوره کارآموزی بنویسید ، این موضوع انتخاب موضوعات شما را محدود می کند ، زیرا تحقیقات شما نیاز به ارتباط عملی برای سازمان دارد.

مرحله ۷: مطمئن شوید قابل قبول است
قبل از اینکه در مورد موضوع خود تصمیم نهایی بگیرید ، مدت زمان پایان نامه خود ، بازه زمانی که باید آن را تکمیل کنید و موارد عملی انجام تحقیقات را دوباره در نظر بگیرید.

آیا وقت کافی برای خواندن مهمترین ادبیات دانشگاهی در این زمینه خواهید داشت؟ اگر اطلاعات زیادی برای مقابله با آن وجود دارد ، توجه خود را بیشتر کاهش دهید.

آیا شما قادر به یافتن منابع کافی یا جمع آوری داده های کافی برای تحقق الزامات پایان نامه خواهید بود؟ اگر فکر می کنید ممکن است برای یافتن اطلاعات تلاش کنید ، تمرکز خود را گسترش یا تغییر دهید.

آیا برای جمع آوری اطلاعات در مورد موضوع باید به مکان خاصی بروید؟ اطمینان حاصل کنید که بودجه کافی و دسترسی عملی دارید.

آخرین و نه مهمترین ، آیا موضوع مورد توجه شما برای مدت زمان تحقیق است؟ برای داشتن انگیزه ، مهم است که چیزی را انتخاب کنید که مشتاق آن هستید!

مرحله ۸: موضوع خود را تأیید کنید
قبل از تعیین سرپرست ، در اکثر برنامه ها لازم است شرح مختصری از موضوع خود را ارائه دهید. ایده خوبی است که قبل از نوشتن یک پیشنهاد کامل پایان نامه ، ایده های خود را با استاد راهنمای خود در میان بگذارید.

 

مدیک تز سامانه برتر مشاوره رساله پزشکی

با مدیریت تز آنلاین

تلفن های تماس : 09353132500 و 09199631325

افزودن نظر شما

error: Content is protected !!