بزرگترین سامانه مشاوره انجام پایان نامه های پزشکی

ایران ، سعادت آباد

مدیکال تز

8:00 تا 20:0

شنبه تا پنج شنبه

استخراج مقاله از رساله دکتری | آموزش گام به گام استخراج مقاله از رساله دکتری
6 آوریل, 2021

استخراج مقاله از رساله دکتری | آموزش گام به گام استخراج مقاله از رساله دکتری

استخراج مقاله از رساله دکترای

استخراج مقاله از رساله دکترای : استخراج مقاله از رساله دکترای بعد از به تمام شدن و نگارش رساله اصلی دانشجویان انجام می‌ شود، باید بگوییم که مقاله استخراج شده از رساله دکترای چکیده‌ ای از کل رساله دانشجویان می باشد که برای آنها دارای امتیازاتی می باشد و باتوجه به استخراج این مقاله و چاپ آن در مجلات خارجی و داخلی معتبر دانشجویان می توانند از موفقیت های کاری و علمی بسیاری برخوردار شوند و مزایای زیادی برای آن ها به همراه خواهد داشت.یکی از با اهمیت ترین مراحل انجام رساله دکترای استخراج مقاله از رساله دکترای می باشد که برای دانشجویان و پژوهشگران بسیار مهم می باشد و باید بگوییم که یکی از معیارهای با ارزش برای ارزیابی رساله دکترای توسط اساتید در جلسه دفاعیه، نمره پایان نامه، دو نمره پایان نامه، و یا تسویه حساب دانشگاه ها به شمار می روند و دانشجو مقطع دکتری باید بتواند مقاله یا مقاله هایی از پرساله دکترای خود استخراج کند و آنها را در قالب مقاله در مجلات معتبر ISI thomson تامسون با نمایه WOS و JCR, اسکوپوس scopus, پابمد pubmed، علمی و پژوهشی داخلی و یا کنفرانس و یا همایش های داخلی و بین المللی پذیرش اکسپت Accept گرفته و به چاپ برساند.اما استخراج مقاله از رساله دکترای کار ساده ای نمی باشد و نیاز به آموزش و مشاوره باافراد با تجربه دارد. در این مقاله به بیان نحوه استخراج مقاله از رساله دکترای می پردازیم و نگارش آن را بررسی می کنیم:

اهمیت استخراج مقاله از رساله دکترای

شما دانشجویان عزیز در مقطع دکتری باید بدانید که بسیاری از دانشگاه ها بخشی از نمره پایان نامه را به استخراج مقاله از رساله دکترای و پذیرش و چاپ مقاله از رساله دکترای در مجلات ISI، ISC ، اسکوپوس Scopus و پابمد Pubmed و مدلاین medline و حتی مقالات علمی و پژوهشی داخلی و یا ارائه در کنفرانس های علمی اختصاص داده اند و همچنین جهت ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر، اپلای (Apply) دانشگاه های خارج از کشور اولین سوالی که در مصاحبه دکتری یا بررسی پرونده های مصاحبه دکتری مطرح می شود این است که از متقاضی از پایان نامه خود مقاله ای استخراج کرده است یا خیر و اگر استخراج مقاله از رساله انجام شده است، چندتا مقاله از رساله استخراج شده است.

استخراج مقاله از رساله دکترای

آموزش گام به گام استخراج مقاله از رساله دکترای

استخراج مقاله از رساله دکترای (فرمت استخراج مقاله از رساله دکترای، استخراج و چاپ مقاله ISI، مقاله رساله دکترای، استخراج مقاله ISI) شامل موارد زیر می باشد:

  • نوشتن عنوان مقاله در رساله دکترای استخراج شده از رساله دکترای
  • نوشتن چکیده مقاله استخراج شده از رساله دکترای
  • تعریف کلمات کلیدی (کلید واژه ها) در استخراج مقاله از رساله دکترای
  • نوشتن مقدمه مقاله در استخراج مقاله از رساله دکترای
  • نگارش و تدوین پیشینه تحقیق (مرور ادبیات) در استخراج مقاله از رساله دکترای
  • پیشینه پژوهشی مقاله (مرور پیشینه پژوهش) و بیان نوآوری و شکاف های تحقیق در استخراج مقاله از رساله دکترای
  • نحوه نوشتن فرضیه ها یا سوالات پژوهش در مقاله استخراج شده از رساله دکترای
  • نحوه نوشتن مدل مفهومی در استخراج مقاله از رساله دکترای
  • روش شناسی تحقیق، تحلیل داده ها در استخراج مقاله از رساله دکترای
  • نحوه نگارش بیان نتایج تحقیق (یافته های پژوهش) در استخراج مقاله از رساله دکترای
  • بحث و نتیجه گیری در استخراج مقاله از رساله دکترای

استخراج مقاله از رساله دکترای

چگونگی استخراج مقاله از رساله دکترای

بد نیست بدانید که دانشجویان در مقطع دکتری باید ۲ مقاله از رساله دکترای خود استخراج کنند و به چاپ برسانند. در مقطع دکتری دانشجویان باید پیش از گرفتن مجوز دفاع از رساله دکترای یک مقاله در مجلات isi و یا علمی پژوهشی چاپ کنند. چاپ مقاله برای گرفتن مجوز دفاع در مقطع دکتری ضروری و الزامی است. دانشجویان مقطع دکتری همچنین به منظور فارغ التحصیلی و دریافت دانش نامه خود موظف به چاپ مقاله دوم خود نیز هستند.از همی رو استخراج مقاله از رساله دکترای برای دانشجویان این مقطع آدمکیک دانشگاهی بسیار مهم می باشد و باید روش استخراج مقاله و نحوه نگارش و و تبدیل رساله دکترای به مقاله را بلد باشند. در این قسمت از مقاله به بیان روش های استخراج مقاله از رساله دکترای که شامل موارد زیر می باشد پرداخته ایم:

مشاهده  رشته روانشناسی | مشاوره انجام پایان نامه و چاپ مقاله روانشناسی در مقطع ارشد و دکتری

۱٫ مقاله استخراجی دارای ساختاری مشابه رساله دکترای باشد و در این مقاله دانشجو باید بتواند رساله دکترای خود را طبق اصول مقاله نویسی در حداکثر ۱۰ تا ۱۵ صفحه خلاصه کند.

۲٫ عنوان مقالات استخراجی نباید یکسان بوده و همچنین با مقالات پیشین تفاوت داشته باشد. با یک جستجوی ساده به فارسی و انگلیسی در گوگل یا گوگل اسکولار (Google Scholar) می توانید از این مورد مطمئن شوید.

مشاهده  انجام پایان نامه فیزیک پزشکی | مشاوره و آموزش در انجام پایان نامه فیزیک پزشکی

۳٫ موضوع مقالات باید بگونه ای طراحی شود که بروز بوده تا شانس پذیرش مقاله در مجلات ISI، مجلات ISC، مجلات اسکوپوس Scopus و یا پابمد pubmed و مدلاین medline (مخصوص دانشجویان و اساتید پزشکی) بالا رود.

۴٫ چکیده رساله دکترای باید شامل موضوع تحقیق، هدف تحقیق، مراحل انجام کار، نوآوری های مدنظر، نتایج کلیدی مقاله در حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ کلمه نوشته شود.

۵٫ به نقل و قول از مقاله های دیگر توجه نکنید و به مقالات اصلی جهت ارجاع دهی مراجعه کنید. برای این کار می توانید از نرم افرار zotero، Endnote و یا سایت https://scholar.google.com/ استفاده کنید.

۶٫ دانشجویان مقطع دکتری می توانند قبل از تدوین مقاله استخراج شده از رساله دکترای با شیوه های نگارش مقالات فارسی از نمونه های مشابه در حیطه تخصصی خود به پایگاه مقالات جهاد دانشگاهی www.sid.ir و یا مجلات الزویر، تیلور، اشپرینگر و … مراجعه نمایند و مقاله خود را در قالب ساختار مورد نظر نگارش نمایند.

۷٫ انتخاب مجله مورد نظر بر اساس اصول انتخاب مجله و سطح بندی مقاله استخراج شده

مشاهده  انجام پایان نامه متخصص بیهوشی ارشد و دکترا در سایت پایان نامه پزشکی

۸٫ از آنجایی که فرآیند داوری مقالات در مجلات داخلی و یا خارجی در پایگاه های الزویر، اشپرینگر، و …طولانی بوده بهتر است دانشجو با توجه به زمان خود مجله را انتخاب کند.

۹٫ در مواردی که دانشجو وقت زیادی برای پذیرش مقاله خود نداشته باشد، مجلاتی که با اخذ هزینه فرآیند داوری را  سرعت می دهند، باید مجله انتخاب شده جزو مجلات معتبر بوده و در لیست سیاه وزارت علوم و دانشگاه آزاد قرار نداشته و همچنین جعلی نباشد.

۱۰٫ از آنجایی که چاپ مقاله در همایش یا کنفرانس های ملی و بین المللی یکی از شیوه های آسان پذیرش و چاپ مقاله است دانشجویان می توانند با مراجعه با سایت های معتبر معرفی کنفرانس ها مراجعه کنند.

استخراج مقاله از رساله دکترای

نحوه نگارش مقاله

دانشجویان مقطع دکتری دفت داشته باشند که مقاله استخراج شده از رساله دکترای آنها باید ساختاری شبیه به رساله دکترای داشته باشد اما توجه داشته باشند که عنوان ها بهتر است یکی و یکسان نباشند و با موضوعات به روز شده تهیه شوند. چکیدهرساله دکترای باید شامل موضوع تحقیق، هدف و مراحلی که انجام کار را توضیح می‌ دهند، باشد.

تبدیل رساله دکترای به مقاله

همانطور که می دانید تبدیل رساله دکترای به مقاله بعد از ارائه و پذیرفته شدن رساله دکترای انجام می شود. البته در بعضی از دانشگاه‌ ها حتی قسمتی از نمره پایان‌ نامه را به همین مقاله های استخراج شده از رساله دکترای اختصتص می دهند.

 

مدیک تز سامانه برتر مشاوره رساله پزشکی

با مدیریت تز آنلاین

تلفن های تماس : 09353132500 و 09199631325

افزودن نظر شما

error: Content is protected !!