بزرگترین سامانه مشاوره انجام پایان نامه های پزشکی

ایران ، سعادت آباد

مدیکال تز

8:00 تا 20:0

شنبه تا پنج شنبه

رشته ماشین های کشاورزی مشاوره انجام پایان نامه و چاپ مقاله ماشین های کشاورزی در مقطع ارشد و دکتری
7 مارس, 2021

رشته ماشین های کشاورزی مشاوره انجام پایان نامه و چاپ مقاله ماشین های کشاورزی در مقطع ارشد و دکتری

رشته ماشین های کشاورزی مشاوره انجام پایان نامه و چاپ مقاله ماشین های کشاورزی در مقطع ارشد و دکتری

رشته ماشین های کشاورزی مشاوره انجام پایان نامه و چاپ مقاله ماشین های کشاورزی در مقطع ارشد و دکتری :

رشته ماشین های کشاورزی از رشته‌ای با همین نام (و البته با دروس متفاوت) از کشورهایی مثل آمریکا و استرالیا گرفته شده بود که در ابتدا صرفاً به دروس کشاورزی و ماشین آلات در زمینه‌ی کشاورزی می‌پرداخت. اکنون با اصلاحاتی که در این زمینه صورت گرفته است، طیف مناسب‌تری از دروس برای دانشجویان ارائه می‌شود.

این رشته برای تمام کسانی که به نوعی با مزرعه و کشت و کار در ارتباط هستند، می‌تواند مفید باشد زیرا با اطلاعات پایه‌ای که در مقطع (کاردانی و) کارشناسی در اختیار دانشجو قرار می‌گیرد، جستجو و پیدا کردن موارد مورد نیازش را برای کلیه‌ امور مرتبط با مزرعه، آموزش خواهد دید. این گروه شامل کشاورزان، مدیران کشت و صنعت، راننده‌های تراکتور و کمباین، صاحبان هر گونه کشت و کار (برای کنترل و تسلط بیشتر در امور محوله و مدیریت بهتر مجموعه خودشان)، کارگران فنی مزرعه و … می‌شود.

از طرفی امروزه بحث فرآیند فروش به صورت یک علم و تخصص درآمده است و افراد هر قدر اطلاعات بیشتری داشته باشند، موفق‌تر هستند. بنابراین، یکی دیگر از موارد دیگری که آموزش این موضوع می‌تواند مفید باشد، برای فروشنده‌ها، بازاریاب‌ها، مشاوران، واردکنندگان، صادرکنندگان، مروجان جهاد کشاورزی و … خواهد بود.

کدام دروس دوره دبیرستان در رشته ماشین های کشاورزی بیشتر کاربرد دارند؟

برای این رشته دانستن ریاضیات پایه و انجام محاسبات ریاضی معمولی لازم است و تبحر اندکی در شیمی و زمین‌شناسی می‌تواند به دانشجو در درک بهتر دروس دانشگاهی این رشته کمک کند. گذراندن ریاضیات در مقطع کارشناسی و مباحث انتگرال و آمار یکی از مشکلاتی است که معمولاً دانشجویان با آن درگیر هستند. در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا، مباحث ریاضی و آمار بسیار گستره‌تر و فنی‌تر ارائه خواهند شد.

مباحث فیزیک از جمله نیروها، مقاومت مصالح، فشار، الکتریسیته، حرکت، سیالات و … در مباحث دروس فیزیکی این رشته قرار دارند.

دروس عمومی مانند تمام رشته‌های دانشگاهی (مثل ادبیات، معارف و …) نیز باید گذرانده شوند که البته ساختاری متفاوت اما محتوایی مشابه با موارد گذارنده شده در دبیرستان دارند.

لازم به ذکر است که این رشته با همین نام، در هنرستان‌های کشاورزی نیز تدریس می‌شود که در آن‌جا، دروس تخصصی ماشین‌ها (و نیز کشاورزی عمومی) علاوه بر دروس عمومی و پایه‌ مشابه با دبیرستان‌ (مثلاً ریاضی، ادبیات و …)، به دانش آموزان تدریس خواهد شد و دانشجویانی که از هنرستان‌های کشاورزی وارد این رشته (و سایر رشته‌های کشاورزی) می‌شوند، معمولاً در دروس تخصصی بسیار قوی هستند.

مشاهده  نوشتن پایان نامه چرا دشوار است ؟ و به چه موسسه ای اعتماد کنیم ؟

گرایش‌های رشته ماشین های کشاورزی برای ادامه تحصیل چه هستند؟

گرایش‌های رشته ماشین های کشاورزی در مقاطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی، در ادامه آورده شده‌اند:

  • رشته‌ «مکانیک بیوسیستم» در مقطع کارشناسی: در این رشته پس از آشنایی با ماشین‌های کشاورزی، بیشتر مبحث طراحی قطعات و ادوات و رابطه‌ ادوات و ماشین‌ها با خاک یا سایر محیط کشت، آموخته می‌شود.
  • رشته‌ «مکانیزاسیون کشاورزی» در مقطع کارشناسی: پس از آشنایی با ماشین‌های کشاورزی، در این رشته بیشتر مباحث مدیریتی، نحوه‌ بکارگیری ادوات و کاربرد ماشین‌ها در کشاورزی تدریس می‌شود.
  • رشته‌ «ماشین‌های صنایع غذایی» در مقطع کارشناسی: پس از آشنایی با ماشین‌های کشاورزی، به آشنایی با ماشین‌های خاص در صنعت غذا پرداخته و کاربرد آن‌ها بیشتر و بهتر آموزش داده خواهد شد.

مقطع ارشد به دو شاخه‌ی اصلی تقسیم می‌شود: مکانیک (طراحی) و مکانیزاسیون (انرژی، پس از برداشت، ضایعات و بازیافت)

  • رشته‌ «مکانیک بیوسیستم – طراحی ماشین‌ها» در مقطع ارشد: تنها به طراحی ماشین‌ها (و نه فقط قطعات) و سیستم‌ها می‌پردازد. مشابه با مهندس مکانیک است که در زمینه‌ی کشاورزی طراحی می‌کند.
  • رشته‌ «مکانیزاسیون کشاورزی – انرژی» در مقطع ارشد: در این گرایش انرژی صرف شده برای تولید محصول، بهره‌وری انرژی، انرژی‌های تجدید‌پذیر، بهینه‌سازی مصرف انرژی و مشابه آن مد نظر است.
  • رشته‌ «مکانیزاسیون کشاورزی – مدیریت پس از برداشت» در مقطع ارشد: در این گرایش مباحث انبارداری و جابجایی، حمل و نقل، روش‌های طول عمر محصول و … مورد بررسی قرار می‌گیرند. (گرایش رشته‌ باغبانی در مقطع ارشد و دکترا نیز بسیار مشابه این گرایش است.)
  • رشته‌ «مکانیزاسیون کشاورزی – مدیریت ضایعات و بازیافت» در مقطع ارشد: در این گرایش بحث استفاده از ضایعات و تبدیل آن‌ها به مواد قابل استفاده، مدیریت ضایعات و به حداقل رساندن آن‌ها و موارد مشابه آن مطرح و تدریس می‌شود.

لازم به ذکر است که مقطع دکترا نیز مانند ارشد طبقه‌بندی شده است اما تخصصی‌تر به موارد گفته شده می‌پردازد.

مهم‌ترین دروس دانشگاهی رشته ماشین های کشاورزی چه هستند؟

به غیر از دروس عمومی و پایه که معمولاً دانشجویان رشته‌های مختلف باید آن‎ها را بگذرانند، تمامی دروس اصلی و تخصصی این رشته مهم هستند زیرا به هم وابسته و در واقع پیوسته هستند. به عنوان مثال در تعیین عمق شخم، باید تراکتور، نوع خاک، نوع محصول، کشت قبلی، نوع ادوات، شرایط بارندگی، میزان آب در دسترس و … لحاظ شوند که موارد ذکر شده شامل طیف گسترده‌ای از دروس اصلی و تخصصی را تشکیل می‌دهند. در واقع چون کشاورزی علمِ مبتنی بر تجربه است و با موجود زنده (و نه فقط با عدد و رقم) سر و کار دارد، باید طیف وسیعی از داده‌ها را هنگام تصمیم‌گیری در نظر داشت.

مشاهده  رشته طراحی پارچه و لباس | مشاوره انجام پایان نامه و چاپ مقاله طراحی پارچه و لباس ارشد و دکتری

فارغ التحصیل رشته ماشین های کشاورزی در چه کارها و صنایعی می‌تواند شاغل شود؟

در ادامه، محل اشتغال فارغ التحصیل رشته ماشین های کشاورزی را مورد بررسی قرار داده‌ایم. این محل‌ها شامل موارد زیر هستند:

  • کارهای دولتی که به هر نوع به کشاورزی ربط داشته باشد، مثلاً وزارت جهاد کشاورزی، سازمان تحقیقات کشاورزی، بانک کشاورزی، سازمان میادین تره بار و میوه و …
  • کارگاه‌ها و کارخانه‌های سازنده‌ ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی
  • کشت و صنعت‌ها
  • شرکت‌های خصوصی (بازرگانی، مشاوره‌ای، تحقیقاتی، اجرایی و …)
  • مزارع شخصی و تولیدی کشاورزی
  • و …

بازار کار رشته ماشین های کشاورزی به چه صورت است؟

با وجود اینکه این رشته یکی از پایه‌های مهم در صنعت تولید محصولات کشاورزی به شمار می‌آید اما به آن توجه کمتری شده و وجود کارگر ارزان و روش‌های سنتی در بسیاری از روستاها باعث شده است که ادوات و ماشین‌های به روز، نتوانند فرصت حضور داشته باشند، هر چند که قیمت بالای ادوات نیز در این زمینه بسیار تأثیر دارد. البته در صورت تصویب قوانین مناسب و بررسی سیاست‌های مختلف در این زمینه، می‌توان شاهد بهبود بازار کار این رشته بود. به طور کلی، بیشتر افراد فارغ التحصیل رشته ماشین های کشاورزی اگر از خودشان زمین کشاورزی یا تجهیزات کشاورزی داشته باشند، شانس بیشتری برای موفقیت در این رشته خواهند داشت.

امکان ادامه تحصیل در رشته ماشین های کشاورزی در داخل ایران چگونه است؟

خوشبختانه در ایران، امکان ادامه تحصیل در تمامی گرایش‌های ذکر شده در رشته ماشین های کشاورزی تا مقطع دکتری وجود دارد و در ادامه، فهرستی از دانشگاه‌های ارائه دهنده رشته ماشین های کشاورزی آورده شده است.

دانشگاه تهران (پردیس کشاورزی و منابع طبیعی کرج، پردیس ابوریحان)، دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه شهید چمران اهواز، دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان، دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری، دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، دانشگاه کردستان، دانشگاه شیراز، دانشگاه شهید باهنر کرمان، دانشگاه ارومیه، دانشگاه تبریز، دانشگاه فردوسی مشهد، دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشگاه ایلام، دانشگاه شهرکرد، دانشگاه رازی کرمانشاه، دانشگاه بوعلی‌سینا همدان، دانشگاه جیرفت، دانشگاه اراک، دانشگاه محقق اردبیلی، دانشگاه لرستان، دانشگاه آزاد (واحد علوم و تحقیقات، واحد شوشتر، سنندج) و …

مشاهده  رشته مهندسی راه آهن | مشاوره انجام پایان نامه و چاپ مقاله مهندسی راه آهن ارشد و دکتری

البته لازم به ذکر است که دانشگاه‌های دانشگاه تهران، فردوسی مشهد، علوم تحقیقات (آزاد)، جندی شاپور اهواز، تبریز، رازی کرمانشگاه و شهید باهنر کرمان از جمله دانشگاه‌های مطرح و پیشرو در رشته ماشین های کشاورزی به شمار می‌آیند.

امکان ادامه تحصیل در رشته ماشین های کشاورزی در خارج از کشور به چه صورت است؟

به طور کلی، از آنجا که کشاورزی از صنایع اصلی و پایه‌ای هر کشور است، کشورهای پیشرو به تحقیقات در این زمینه اهمیت خاصی می‌دهند و هر ساله با اختصاص بودجه، در این زمینه به پیشرفت‌های جدیدی دست می‌یابند. مباحث انرژی، بازیافت و تبدیل مواد، کنترل خودکار، پایش لحظه‌ای و بهینه‌سازی تصمیم، کنترل و کاهش ضایعات و … مواردی هستند که در زمینه‌ی مهندسی مکانیک بیوسیستم و مکانیزاسیون کشاورزی مطرح می‌شوند و در اولویت هستند.

در کشورهای پیشرفته مانند آمریکا، کانادا، استرالیا و … بر روی هوش مصنوعی و یادگیری عمیق در زمینه‌ کشاورزی کارهای بسیار زیادی شده و راه برای ادامه‌ تحصیل، هموار و باز است.

در کشور هند، آلمان، چین، آمریکا و … بر روی ضایعات و بازیافت، تحقیقات فراوانی شده است. به ویژه کشورهای هند و چین در زمینه‌ی بیومس و تولید بیوگاز (که هم بحث ضایعات و هم بحث انرژی را شامل می‌شود) تحقیقات و پژوهش‌های زیادی را انجام داده‌اند.

کشورهای آلمان، آمریکا، بلژیک، انگلیس، چین و … پیشرو در ساخت ماشین‌ها و تجهیزات صنایع کشاورزی هستند. در انرژی‌های تجدیدپذیر، کشورهای آمریکا، چین، آلمان، انگلیس، ایسلند و … صاحب نظر هستند.

به طور کلی از آن‌جایی که این رشته، یک رشته‌ میان رشته‌ای است و دانشجویان مطالبی از رشته‌های مختلف می‌آموزند، با اندکی تلاش روی یک زمینه‌ی خاص، می‌توانند به راحتی موقعیت‌های خوبی برای ادامه‌ تحصیل در خارج از کشور بیابند.

 

رشته ماشین های کشاورزی مشاوره انجام پایان نامه و چاپ مقاله ماشین های کشاورزی در مقطع ارشد و دکتری

مدیک تز سامانه برتر مشاوره رساله پزشکی

با مدیریت تز آنلاین

تلفن های تماس : 09353132500 و 09199631325

افزودن نظر شما

error: Content is protected !!