بزرگترین سامانه مشاوره انجام پایان نامه های پزشکی

ایران ، سعادت آباد

مدیکال تز

8:00 تا 20:0

شنبه تا پنج شنبه

رشته مدیریت مالی | مشاوره انجام پایان نامه چاپ مقاله مدیریت مالی ارشد دکتری
16 مارس, 2021

رشته مدیریت مالی | مشاوره انجام پایان نامه چاپ مقاله مدیریت مالی ارشد دکتری

رشته مدیریت مالی | مشاوره انجام پایان نامه چاپ مقاله مدیریت مالی ارشد دکتری

رشته مدیریت مالی | مشاوره انجام پایان نامه چاپ مقاله مدیریت مالی ارشد دکتری :

در یک تعریف کلان می‌‌توان مدیر مالی را یکی از ارکان اصلی هر سازمان یا شرکت (اعم از دولتی، خصوصی یا سهامی عام) در نظر گرفت که همپای مدیر اجرایی، مدیر نیروی انسانی و سایر مدیران، شرکت را در حرکت به سمت اهداف خود راهبری می‌کند. مدیر مالی ضمن نظارت بر درآمدها و هزینه‌‌های شرکت، منابع مالی سازمان اعم از وجوه نقد، دارایی‌‌های سرمایه‌‌ای، اوراق بهادار و… را در جهت اهداف سازمان به صورت کارا و اثربخش هدایت می‌کند.

این حوزه همان‌‌گونه که از نام آن نیز پیداست، ترکیبی از مدیریت و مالی است. حتی گاهی این‌گونه نیز گفته می‌‌شود که در مدیریت مالی، اصول عمومی مدیریت در منابع مالی اعمال می‌شود.

مدیر مالی یک شرکت ضمن مشخص کردن دارایی‌‌‌‌های ثابت، سرمایه‌‌ای و جاری، تصمیماتی را در حوزه تامین وجوه، اخذ وام یا سرمایه‌گذاری اتخاذ می‌کند که این تصمیمات در رشد، رقابت و حتی بقای سازمان نقشی کلیدی را ایفا می‌کند. لذا اغلب سازمان‌‌های متوسط یا بزرگ در انتخاب فرد مناسب برای این ایفای این نقش، حساسیت بسیار زیادی به خرج داده و به دنبال افراد مستعد و با سابقه می‌‌گردند.

این رشته برای افرادی مناسب است که ضمن علاقه به کار با اعداد و ارقام، به مفاهیم مالی، اقتصادی و سرمایه‌گذاری نیز علاقه داشته باشند. پیشنهاد می‌‌شود نگاهی به یک صورت مالی بیندازید (به سایت Codal.ir مراجعه کرده و مثلاً صورت سود و زیان یکی از شرکت‌‌ها را ببینید). هر شرکت به صورت دوره‌‌ای صورت‌‌های مالی خود را تهیه و بررسی می‌‌کند. هریک از عناوین و مفاهیم این صورت‌‌های مالی از دغدغه‌‌های مدیر مالی سازمان بوده و تلاش در بهبود آن از وظایف مستقیم ایشان است.

کدام دروس دوره دبیرستان در رشته مدیریت مالی بیشتر کاربرد دارند؟

دروسی مانند ریاضی، آمار و احتمال، اقتصاد خرد و اقتصاد کلان و حسابداری و حسابرسی از مباحث و ابزارهای عمومی این رشته به حساب می‌‌آیند.

نکته مهمی که در این خصوص وجود دارد این است که در کشور ما رشته مدیریت مالی در میان رشته‌‌های علوم انسانی جای‌‌دهی شده و از این رو اغلب کسانی که وارد این رشته می‌‌شوند، پایه‌‌ای قوی در ریاضی و آمار ندارند. حال آنکه اغلب مباحث روز این رشته حاوی مضامین گسترده‌‌ای از کاربرد ریاضیات‌‌، آمار و احتمال بوده و بدون این ابزارها ادامه‌‌ کار غیرممکن می‌‌شود. بنابراین، جهت پر کردن این خلاء رشته مهندسی مالی با هدف ساخت و ایجاد ابزارهای جدید مالی ایجاد شده که در میان رشته‌‌های فنی و مهندسی نیز قرار داده شده است.

مشاهده  رشته مدیریت دولتی | مشاوره انجام پایان نامه چاپ مقاله مدیریت دولتی ارشد دکتری

شاید سرفصل‌‌های این دو رشته شباهت زیادی به یکدیگر داشته باشد، اما مباحثی مانند مدیریت سرمایه‌‌گذاری و ریسک، قیمت‌‌گذاری دارایی‌‌ها و مدیریت پرتفوی با جزئیات و تفصیل بیشتری – که متضمن کاربرد مفاهیم ریاضی و آمار نیز هست – در مهندسی مالی مورد بحث قرار می‌‌گیرد.

به عبارت دیگر، افرادی که پایه‌‌ای قوی‌‌تر در ریاضیات، آمار و احتمال و برنامه‌نویسی داشته باشند فضای رشد بهتری در این رشته داشته و در حوزه‌‌های علمی و کاربردی آن بهتر می‌‌توانند وارد شوند.

گرایش‌های رشته مدیریت مالی برای ادامه تحصیل چه هستند؟

رشته مدیریت مالی در حال حاضر تا سطح دکتری و با همین عنوان در کشور ما ارائه شده و گرایش دیگری ندارد. در دوره‌‌ کارشناسی ارشد و دکتری، اغلب داوطلبان ورود به این رشته را فارغ‌التحصیلان حسابداری و مدیریت تشکیل می‌‌دهند.

البته وضعیت این رشته در سایر کشورها کمی متفاوت است. این حوزه که اغلب آن‌‌ را با عنوان Finance می‌‌شناسند، یکی از معروف‌‌ترین و البته پردرآمدترین رشته‌‌های حال حاضر بوده و گرایش‌‌های بسیار متفاوت و جدی مانند Corporate Finance و Quantitative Finance و Asset Pricing را شامل می‌‌شود. هرچند ادامه تحصیل در این رشته‌‌ها اغلب هزینه‌‌های بسیار بالاتری نسبت به میانگین سایر رشته‌‌ها دارد، اما بازار کار وسیع و درآمد بالا از علل جذابیت آن شده است.

مهم‌ترین دروس دانشگاهی رشته مدیریت مالی چه هستند؟

در رشته مدیریت مالی، دروسی عمومی مانند ریاضی، آمار و احتمال، اقتصاد خرد و اقتصاد کلان و حسابداری و حسابرسی در گام‌‌های اول و دورس تخصصی نیز مانند اصول مدیریت مالی، بازارها و نهادهای پولی و مالی، مبانی ریسک و سرمایه‌گذاری و تجزیه و تحلیل صورت‌‌های مالی در گام‌‌های بعدی ارائه می‌شوند.

هرچند که تهیه صورت‌‌های مالی در سازمان بر عهده‌‌ حسابداران شرکت است، اما مدیران مالی با دقت فراوان تمام اجزای این صورت‌‌ها را بررسی و پیگیری می‌‌کنند. لذا لازم است تسلط بالایی بر کلیه مفاهیم آن داشته باشند. این مورد در کنار اینکه رشته مدیریت مالی در ابتدای تاسیس در دانشکده حسابداری قرار گرفت، باعث شد تا حجم بالایی از مفاهیم و دروس حسابداری در این رشته نیز وارد شود.

مشاهده  انجام تضمینی پایان نامه | انجام پایان نامه ارشد و دکتری تضمینی

در سال‌‌های اخیر، با رشد و توسعه این رشته و بهره‌گیری از حضور اساتید کارآزموده و جوان در کنار اساتید باسابقه، مجموعه‌‌ای کاراتر در حال شکل‌‌گیری بوده و شاهد ورود مفاهیم تخصصی‌‌تری در این رشته هستیم. «تحلیل داده‌‌های مالی» (Financial Data Mining) و «داده‌‌های بزرگ» (Big Data) دو نمونه از این موارد جدید است که در برخی دانشکده‌‌ها روی آن کار می‌‌شود.

فارغ التحصیل رشته مدیریت مالی در چه کارها و صنایعی می‌تواند شاغل شود؟

فارغ‌التحصیلان این رشته نباید انتظار داشته باشند که به محض اتمام تحصیل بتوانند به عنوان مدیر مالی در یک شرکت بزرگ یا حتی متوسط مشغول به کار شوند، زیرا همان‌‌گونه که اشاره شد، این موقعیت شغلی یکی از ارکان بسیار حساس در سازمان بوده و داشتن تجربه از الزامات آن است. اما خوشبختانه موقعیت‌‌های شغلی دیگری نیز پیش روی فارغ التحصیلان این رشته وجود دارد تا در آنجا به کسب تجربه بپردازند.

با یک نگاه کلی به ترکیب پرسنل در بانک‌‌ها، شرکت‌‌های بیمه، شرکت‌‌های سرمایه‌گذاری، شرکت‌‌های مشاوره مالی و سرمایه‌‌گذاری و نیز شرکت‌‌های فعال در گوشه و کنار بورس اوراق بهادار، می‌‌توانید تعداد زیادی از فارغ‌التحصیلان مدیریت مالی را ببینید که در حال ایفای نقش هستند. فعالیت این افراد در حوزه‌‌های مختلفی به عنوان تحلیلگر مالی و اقتصادی، مشاور مالی، معامله‌گر، مدیر پرتفوی و بسیاری موارد مشابه صورت می‌‌گیرد.

بازار کار رشته مدیریت مالی به چه صورت است؟

در سال‌‌های اخیر و با رشد بازار سرمایه، بازار کار فارغ‌التحصیلان مدیریت مالی در شرکت‌‌های مرتبط با این بازار نیز توسعه یافته است. بسیاری از افراد با شرکت در آزمون‌‌های بازار سرمایه اقدام به اخذ گواهینامه‌‌های حرفه‌‌ای بازار کرده و در شرکت‌‌های کارگزاری، سبدگردانی، تامین سرمایه و بسیاری شرکت‌‌های دیگر مرتبط با این بازار مشغول به کار می‌شوند. از سوی دیگر، حسب نیازهای تخصصی در هر یک از این مشاغل، این افراد اقدام به کسب مهارت‌‌های نرم‌افزاری، برنامه‌‌نویسی یا تحلیلی نیز می‌کنند.

البته بازار کار این رشته محدود به شرکت‌‌های فعال در بازار سرمایه نبوده و تنوع بیشتری دارد. موقعیت‌‌های شغلی مختلفی در بانک‌‌ها، شرکت‌‌های بیمه و یا شرکت‌‌های مشاوره و سرمایه‌گذاری نیز وجود دارد که فارغ‌التحصیلان مدیریت مالی می‌‌توانند با گذراندن دوره‌‌های تخصصی مربوط به آن‌‌ها، به راحتی در این موقعیت‌‌ها ایفای نقش کرده و کسب تجربه کنند.

مشاهده  انجام پایان نامه ارشد چقدر زمان می برد ؟ | مراحل انجام پایان نامه کارشناسی ارشد

امکان ادامه تحصیل در رشته مدیریت مالی در داخل ایران چگونه است؟

فارغ‌التحصیلان کارشناسی مدیریت مالی جهت ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر می‌‌توانند همین رشته را در دوره کارشناسی ارشد و دکترا نیز ادامه دهند. هرچند که برای این دانشجویان امکان ادامه تحصیل در سایر گرایش‌‌های مدیریت نیز ممکن است، اما با توجه به محبوبیت و بازار کار رشته مدیریت مالی، مقاطع ارشد و دکتری آن نیز پرطرفدار است.

از سوی دیگر، فارغ‌التحصیلان لیسانس حسابداری و سایر گرایشات مدیریت (به خصوص مدیریت بازرگانی) نیز تمایل زیادی به ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر مدیریت مالی نشان می‌‌دهند.

امکان ادامه تحصیل در رشته مدیریت مالی در خارج از کشور به چه صورت است؟

اگر قصد ادامه تحصیل در این رشته را در یکی از دانشگاه‌‌های خارج از کشور دارید، توجه داشته باشید که مدارک و تجربیات داخلی شما چندان کاربردی نخواهد داشت. بدین منظور لازم است گرایش‌‌های مختلف Finance را جستجو کرده و پیش‌نیازهای آن را مد نظر داشته باشید. همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره شد، گرایش‌‌هایی مانند Corporate Finance و Quantitative Finance و Asset Pricing در این بین شهرت بیشتری دارند.

یکی از نکاتی که از دانشجویان یا فارغ التحصیلان خارجی این رشته‌‌ها شنیده می‌‌شود، این است که در زمان انتخاب گرایش به پیش‌نیازها و الزامات آن گرایش توجه کافی نداشته‌اند. برخی از این حوزه‌‌ها مانند Quantitative Finance حجم بسیار بالایی از کاربرد ریاضیات و آمار و احتمال را در خود داشته و لازم است دانشجویان در این موارد پیش‌زمینه‌ای قوی داشته باشند. برخی دانشگاه‌‌ها نیز شرایط خاصی مانند داشتن سطح مشخصی از سوابق اجرایی را در این حوزه مطرح می‌‌کنند که لازم است مورد توجه قرار گیرد.

 

رشته مدیریت مالی | مشاوره انجام پایان نامه چاپ مقاله مدیریت مالی ارشد دکتری

 مدیک تز سامانه برتر مشاوره رساله پزشکی

با مدیریت تز آنلاین

تلفن های تماس : 09353132500 و 09199631325

افزودن نظر شما

error: Content is protected !!