بزرگترین سامانه مشاوره انجام پایان نامه های پزشکی

ایران ، سعادت آباد

مدیکال تز

8:00 تا 20:0

شنبه تا پنج شنبه

انجام رساله دکتری مدیریت دولتی
6 آوریل, 2021

انجام رساله دکتری مدیریت دولتی

انجام رساله دکتری مدیریت دولتی

انجام رساله دکتری مدیریت دولتی : رشته مدیریت دولتی به تغییرات سریع فناوری و اجتماعی و اقتصادی جهت مدیریت می پردازد. همچنین به مطالعه تخصص حرفه ای، طیف وسیعی از مهارت های مدیریتی و سازمانی، و درک صحیح از نیازهای و اولویت های در حال تغییر در بخش ها و جوامع خود می پردازد. مسائل کلیدی در دولت را مورد بررسی قرار می دهد. هدف این رشته، افزایش سطح تجزیه و تحلیل در مدیریت دولتی و تجهیز دانشجویان به دانش و مهارت لازم برای مدیریت موثر در حوزه های دولتی است. در مقطع دکتری یکی از با اهمیت ترین مراحل تکمیل دوره دکتری انجان رساله می باشد که دانشجویان مدیریت دولتی در ین مقطع نیز از انجام و ارائه آن مستثنی نمی باشند. در این مقاله به بررسی مطالبی درباره رساله دکتری مدیریت دولتی می پردازیم. تا انتهای مقاله همراه ما باشید:

هدف از انجام رساله دکتری مدیریت دولتی چیست؟

در دکتری مدیریت دولتی با کاربرد روش های علمی در سطح بالاتر مدیریت و همچنین تربیت‌ مدیران‌ شایسته‌ای‌ و در نهایت ارائه رساله دکتری مدیریت دولتی به دنبال این هستند که‌ بتوانند وظایف‌ پنجگانه‌ محوله‌ را به‌ نحو احسن‌ در سازمان‌ها و تشکیلات‌ دولتی‌ کشور انجام‌ دهند.

رشته مدیریت دولتی به دلیل برخورداری از گرایش‌ها و زیرمجموعه‌های گوناگون دارای بازار کار وسیع در بخش‌های دولتی و خصوصی می‌باشد. فارغ التحصیلان این رشته در مقطع دکتری، در زمینه‌های تشکیلات سازمانی، منابع انسانی، سیستم‌های اطلاعاتی و دیگر مباحث مطرح در مدیریت در سطوح مدیریتی در بخش خصوصی و دولتی قادر به فعالیت می‌باشند، همچنین این فارغ التحصیلان بعنوان مشاور یا مجری در زمینه سیاست‌گذاری‌های بخش دولتی می‌توانند فعالیت کنند.

رساله دکتری مدیریت دولتی

انجام رساله دکتری مدیریت دولتی با توجه به تمامی پارامتر هایی که یک دانشجو باید در آن رعایت کند دارای ارزش علمی می شود. تنها کافی است تا با نگاهی به اهمیت رساله نسبت به انتخاب مسیری برای رسیدن به بهترین و موثرترین راه اقدام کنید در ادامه به چگونگی انجام رساله دکتری مدیریت د ولتی می پردازیم:

انجام رساله دکتری مدیریت دولتی

چگونگی انجام رساله دکتری مدیریت دولتی :

رساله یک نوشته علمی و پژوهشی است که دانشجویان مقطع دکتری درباره یک موضوع خاص آن را انجام می دهند.همانطور که در ابتدا مقاله برایتان بیان کردیم شکی در این نیست که انجام رساله دکتری ، اساس اخذ مدرک در این مقطع تحصیلی است . بنابراین برای دانشجویان عزیز به سرانجام رساندن آن از درجه اهمیت بالایی برخوردار است . اگر می خواهید در انجام رساله دکتری مدیریت دولتی خود موفق باشید باید در ابتدا موضوع مناسبی را انتخاب کنید و از منابعی خوبی برای تحقیقات خود بهره ببرید. با ما در ادامه مقاله همراه باشید تا مراحل انجام رساله دکتری برایتان بیان کنیم.

مشاهده  انجام پایان نامه تصویر برداری پزشکی | مشاوره آموزش در انجام پایان نامه تصویر برداری پزشکی

مراحل انجام رساله دکتری مدیریت دولتی :

رساله دکتری از بخش ها و اجزای مختلفی تشکیل شده است که تکمیل آن نیازمند رعایت یکسری اصول و سلسله مراتب خاصی می باشد . به همین دلیل به کار گیری این اصول می تواند در فرایند انجام رساله دکتری مدیریت دولتی بسیار کمک کننده باشد . و ما در این مقاله قصد داریم به آن ها بپردازیم :

گام اول : انتخاب اعضای گروه :

برای انجام رساله دکتری باید به تشکیل یک گروه علمی که از استاد راهنما و مشاورمتشکل می باشد بپردازید . اعضای گروه نقش بسیار مهمی را می توانند در ایجاد یک رساله دکتری مدیریت دولتی کارآمد ایفا کنند . بنابراین باید اعضایی برای گروه انتخاب کرد که هم از تخصص و وقت کافی برخوردار باشند و هم به راحتی بتوان با آن ها همراه بود .

انجام رساله دکتری مدیریت دولتی

گام دوم : انتخاب موضوع و نگارش پروپوزال :

یکی از مهمترین پارامتر هایی که سبب می گردد فرایند انجام رساله دکتری به درستی صورت گیرد دقت و توجه در موضوع انتخاب شده است . موضوع رساله دکتری در درجه اول باید مورد علاقه دانشجو باشد تا بتواند با رغبت و انگیزه بیشتری به کار خود ادامه دهد ، همچنین موضوع انتخابی باید کاملا به روز باشد و به هیچ عنوان نباید از موضوعات تکراری استفاده کرد . یک موضوع خوب باید مفید و مختصر باشد نه خیلی کوتاه و نه خیلی بلند .

موضوع رساله دکتری رشته مدیریت دولتی بایستی غیر تکراری، جدید، دارای اهمیت پژوهشی، قابل بررسی و دارای منابع معتبر باشد. در این قسمت از مقاله به بیان موضوعات رساله دکتری مدیریت دولتی می پردازیم:

بررسی مدیریت مالی در بیمارستانهای دولتی و خصوصی ایران

بررسی تاثیر سبک مدیریت بر میزان شناخت و توجه مدیران به عوامل انگیزشی معلمان در مدارس ابتدایی و راهنمایی (دولتی و غیرانتفاعی) پسرانه شهر

بررسی نگرش مدیران دبیرستان‌های پسرانه دولتی شهر X نسبت به وظایف و نقش‌های مدیریت آموزشی و ارتباط آن با عملکرد آنان از نظر دبیران

بررسی رابطه بین برنامه تحصیلی دوره فوق‌لیسانس مراکز آموزش مدیریت دولتی و احتیاجات سازمانها در این زمینه با تاکید بر نظرات دانشجویان رشته مزبور

بررسی تاثیر ارائه اطلاعات حسابداری منابع انسانی در عملکرد مدیریت و از دیدگاه مدیران با سابقه سازمان های دولتی در ایران

تاثیر بکارگیری سیستم های اطلاعاتی مکانیزه در تصمیم گیری مدیران مرکز آموزش مدیریت دولتی از دیدگاه مدیران و کارشناسان

مشاهده  قیمت پروپوزال و پایان نامه ایمنی شناسی ارشد و دکتری در سال 1403

بررسی میزان آشنایی مدیران سازمانهای دولتی استانX با مهارت های سرپرستی و مدیریت و نقش آن در کارآیی سازمان

بررسی اثر دوره‌های آموزش ضمن خدمت مدیریت بر اثربخشی مدیران سازمان های دولتی در استان X

بررسی تاثیر ساختار سازمانی وشیوه مدیریت بر روی شاخص های بیمارستانی وتعیین الگوی مناسب برای ارتقا آن در بیمارستان های عمومی-دولتی ایران

مقایسه مدیریت شرکت‌های پیمانکاری دولتی : نصب پست ، ساختمان و احداث خطوط و نیروگاه (پیمانیر) با مدیریت بخش خصوصی پیمانکاری

بررسی عوامل و زمینه های تمرکز زدایی با استفاده از مدل سه شاخگی در مرکز آموزش مدیریت دولتی

پس از انتخاب موضوع باید به نگارش پروپوزال پرداخت . پروپوزال در واقع طرحی است که دانشجویان قصد عملی کردن آن را دارند و بایستی به صورت استاندار و مکتوب به اعضای گروه داده شود. که اگر این طرح پذیرفته شود یعنی انجام رساله دکتری مدیریت دولتی امکان پذیر است و در صورت رد شدن بایستی موضوع را تغییر داد زیرا ممکن است که در پایان این طرح قابل اجرا نباشد .

انجام رساله دکتری مدیریت دولتی

گام سوم: انتخاب منابع تحقیق :

برای نوشتن رساله دکتری مدیریت دولتی لازم است که از منابع معتبر استفاده گردد. این مرحله تقش مهمی در نشان دادن اهمیت کار برای داوران دارد. در به کار گیری از منابع بایستی به علمی بودن آن دقت کرد و نمی توان از سایت های نا معتبر و یا مقالاتی که رفرنس ارجع به مبدا را ندارد استفاده نمود .

گام چهارم : انجام تحقیقات و جمع آوری اطلاعات :

بعد از تایید پروپوزال حال نوبت به انجام تحقیقات برای به دست آوردن اطلاعات جهت تکمیل رساله دکتری مدیریت دولتی می باشد. که این گام بر حسب گرایش و موضوع مورد تحقیق متفاوت است. جمع آوری اطلاعات در بعضی از موضوعات مستلزم تحقیقات آزمایشگاهی هست درحالی که در بعضی به صورت گزارشات میدانی می باشد .

گام پنجم : تکمیل و نگارش رساله دکتری مدیریت دولتی :

بعد از گرد آوری اطلاعات می توان به تجزیه و تحلیل داده ها پرداخت و نتایج به دست آمده از آن را به نگارش درآورد که این مرحله پایان فرایند انجام رساله دکتری مدیریت دولتی است. و دانشجو با ارائه آن می تواند از رساله خود دفاع کند .

نکات مهم در انجام رساله دکتری مدیریت دولتی

  • اگر هنوز برای پایان نامه خودتان موضوعی انتخاب نکرده اید باید در نظر داشته باشید که انتخاب موضوع برای پایان نامه مدیریت دولتی بسیار حائز اهمیت است و نقش مهمی را در موفقیت شما ایفا می کند برای اینکه بتوانید یک موضوع دقیق و مناسب برای پایان نامه تان انتخاب کنید باید دانش وسیعی در خصوص سرفصل ها و موضوعات روز و جدید مدیریت دولتی داشته باشید که اکثر دانشجویان فاقد این دانش و تجربه هستند.
  • انجام رساله دکتری مدیریت دولتی با انتخاب استاد راهنما و مشاور متخصص در حوزه موضوع شما روند صحیح‌تر و سریع‌تری خواهد داشت؛ بنابراین استادانی را انتخاب کنید که بتوانند به خوبی شما را هدایت کنند و بر موضوع پژوهش شما اشراف کامل داشته باشند. با مشورت استاد راهنمای متخصص می‌توانید همه جوانب تحقیق را بسنجید و اطلاعات مورد نیاز را بررسی کنید. بهتر است در تمام مراحل تحقیق هر گونه اصلاح یا تغییری را با نظر استاد راهنمای‌تان انجام دهید و فرضیات تحقیق‌تان را با تایید او نهایی کنید. البته شما در مسیر پژوهش می‌توانید با استادان دیگر نیز مشورت کنید و از تجربیات آن‌ها بهره‌مند شوید. همچنین سعی کنید رابطه شما با استاد راهنما و مشاور مستمر باشد تا احتمال خطا و انحراف از اهداف رساله از بین برود.
  • شکی نیست که انجام رساله دکتری پروژه‌ای زمان‌بر و طولانی است و دانشجویان از یک (حداقل زمان مجاز) تا چهار سال، معادل هشت ترم تحصیلی، وقت دارند که پژوهش خود را تکمیل و ارائه کنند. بنابراین فرصت لازم و کافی برای مطالعات وسیع و تحقیقات کامل وجود دارد و می‌توان با برنامه‌ریزی مناسب مراحل تحقیق را بر حسب نیاز موضوع و در جهت رسیدن به اهداف آن زمان‌بندی کرد. دقت کنید که به دلیل داشتن فرصت کافی، آغاز تحقیقات‌تان را به تعویق نیندازید تا به مشکل کمبود وقت و استرس بیهوده دچار نشوید، زیرا به قول معروف خیلی زود دیر می‌شود.
  • استخراج یک یا چند مقاله پذیرش‌شده یا چاپ‌شده در مجلات معتبر دنیا بسیار مهم است، زیرا داشتن پذیرش مقاله و گواهی مقالات در ژورنال‌های معتبر یکی از شرایط اجباری برای دفاع رساله دکتری مدیریت دولتی است و شانس کسب نمره بالا برای دانشجو را افزایش می‌دهد؛ بنابراین در انجام رساله دکتری مدیریت دولتی به این نکته حتما توجه کنید و به صورتی رساله را بنویسید که بتوانید از آن مقاله‌ای باکیفیت و خوب استخراج کنید.
مشاهده  انجام پایان‌ نامه دکتری در قشم | انجام پایان‌ نامه ارشد و رساله دکترا در قشم

مدیک تز سامانه برتر مشاوره رساله پزشکی

با مدیریت تز آنلاین

تلفن های تماس : 09353132500 و 09199631325

افزودن نظر شما

error: Content is protected !!